Jak przerobić termostat

W zimie kierowcy zaczynają odczuwać dyskomfort od zimnej temperatury w kabinie. Oprócz ludzi, dużym obciążeniu ulega i silnik samochodu, który w tym okresie często zaczyna nierówno pracować i zwiększa zużycie paliwa. Dzieje się tak z powodu braku temperatury płynu chłodzącego.

Trzeba

  • – mosiężny króciec od VAZ 2108 lub mosiężna rurka;
  • – wiertło 10 mm;
  • – wiertarka;
  • – lut i topnik;
  • – palnik gazowy.

Instrukcja

1
Weź zwykły termostat, który stosuje się w dolnej systemu ogrzewania pojazdu. Tradycyjny termostat ma trzy wyjścia na króćce do dwóch kręgów sprawy – małych, po uruchomieniu i rozgrzewanie się silnika i dużej, używanego podczas jazdy.
2
Moda z cienkich (o grubości 1 mm) rury mosiądzu dodatkowy króciec długości 15 mm i średnicy 10 mm lub weź rurkę od termostatu VAZ 2108. Jest on niezbędny w celu odprowadzenia płynu chłodzącego z ogrzewania wnętrza („pieca”) nie prosto w silnik, a w termostat, dzięki czemu nie będzie ona tak szybko stygnie.
3
Высверлите delikatnie wiertłem 10 mm otwór bliżej do miejsca połączenia dwóch elementów obudowy naprzeciwko króćce w górnej części termostatu. Przygotuj palnik gazowy, lut i topnik. Jeśli nie masz umiejętności lutowania mosiądzu produktów, to najlepiej zwrócić się po pomoc do specjalistów – zaoszczędzisz czas i pieniądze.
4
Strip i протравите miejsce, gdzie będzie zainstalowany dodatkowy króciec. Lutowania go. Развальцуйте lekko czołową część, aby lepiej trzymał wąż cieczy chłodzącej. Jeśli używana jest złączka od VAZ 2108, to nie trzeba tego robić.
5
Wyłącz otwór na obudowie „pompy” (pompy wody), gdzie jest podłączony w trybie normalnym wąż ogrzewania wnętrza, aby zimny płyn chłodzący z chłodnicy nie dostawała raz w silnik. Będzie inny krąg jej obsługi, co daje możliwość temperaturze nie mieć dużą różnicę na wejściu i wyjściu.
6
Podłącz zmodernizowany termostat układu chłodzenia w zwykły sposób, przy użyciu uszczelniacz do wykluczenia przecieku płynu. Wlać ciecz chłodzącą i sprawdź na kapilarne wszystkie połączenia.
7
Kup i pozostawić silnik. Sprawdź temperaturę płynu chłodzącego termometr, powinna wynosić 78-80 stopni.