Jak poruszać się w powietrze z audi

W układzie chłodzenia silnika Audi z różnych powodów może dostać się powietrze i gromadzić się w okolicy chłodnicy ogrzewania. Z tego powodu silnik może zacząć przegrzewać nawet w normalnych warunkach jazdy, uruchomienie silnika staje się trudny, system ogrzewania obniża skuteczność ogrzewania wnętrza. Usunąć usterki można, bez uciekania się do specjalistów centrum serwisowego.

Trzeba

  • – płyn chłodzący;
  • – pojemnik do zbierania płynu chłodzącego;
  • – asystent

Instrukcja

1
Unieś przednią część samochodu na wysokość 250-400 mm. można To zrobić, wywiesiwszy przednie koła wyciągiem, lub pojechaliśmy z nimi na perony, górkę, krawężnik itp. warunek Ten nie jest konieczne, ale wskazane jest, tak jak w przypadku wlew chłodnicy znajduje się powyżej chłodnicy ogrzewania, system chłodzenia, lepiej jest wypełniona płynem.
2
Otwórz otwór wlewowy chłodnicy i korki do usuwania powietrza z systemu. Lokalizacja tych korków może się różnić w zależności od modelu Audi, ale najczęściej są one zainstalowane po prawej stronie od wlewu paliwa i na obudowie termostatu. Należy sprawdzić, czy korek. W przypadku uszkodzeń mechanicznych na nich, należy wymienić na nowe.
3
Włączyć zapłon bez uruchamiania silnika. Pokrętła sterowania ogrzewaniem ustaw na maksymalną temperaturę powietrza, a wentylator na minimalne obroty. W tej pozycji zawory ogrzewania otworzą się na maksymalny kąt, do wymiany pompa zacznie swoją pracę. Temperatura płynu chłodzącego w termometru na desce rozdzielczej powinna być nie więcej niż 60 stopni.
4
Zacznij wlewać ciecz chłodzącą w otwór wlewowy chłodnicy małym strumieniem. Przy tym z otwartych перепускных otworów ona wypływa z układu chłodzenia wraz z bąbelkami powietrza. Pod te otwory z góry ustawić pojemniki do zbierania cieczy. Jak tylko выливающаяся z systemu płyn pójdzie bez pęcherzyków powietrza, natychmiast zamknij korek перепускных otworów i wlać płyn do układu chłodzenia do cięcia wlewu chłodnicy. Jeśli w twoim modelu Audi pompa wspomagająca zainstalowana na osłonie chłodnicy, odczekać 5-7 minut, aby mógł pompować płyn w całym układzie.
5
Następny etap wskazane jest wykonywać razem z pomocnikiem. Uruchom silnik i przytrzymaj jego obroty w okolicy 2500-3500 obr/min Jak tylko podkładka przewodu obejściowego otwory chłodnicy pójdzie silna, zwarta i stabilna strumień płynu, wkręcić otwór wlewowy korkiem. Sprawdź temperaturę wypływającej z przewodów ogrzewania. Jeśli silnik jest zimny, ogrzej go, ustawiając obroty w okolicy 4000-4500 obr./min. Przytrzymaj te obroty, dopóki nie rozgrzeje się silnik i ogrzewanie nie zacznie podawać równie gorące powietrze z wszystkich kratek nawiewu powietrza.
6
Aby sprawdzić otwarcie termostatu, połóż rękę na jego króciec odprowadzenia płynu w dolnej części chłodnicy. Jak tylko termostat otworzy, korpus zaczyna się nagrzewać. Gdy temperatura obu króćców jest zrównoważony, to znaczy, że termostat jest otwarty całkowicie. Czekając na ten moment, wyłączyć silnik i pozostawić do ostygnięcia. Sprawdź poziom płynu chłodzącego i w razie potrzeby uzupełnić ją.