Jak podnieść sprzedaż
Świat sprzedaży okrutny, jak świat dżungli – każdy tu walczy o klienta do ostatniej kropli nerwów. Jednakże, istnieje małe sztuczki i wskazówki, które mogą pomóc wyjść na zupełnie nowy poziom sprzedaży. Jeśli pracujesz w zakresie sprzedaży i chcesz w jakiś sposób podnieść ich poziom, być może, niektóre wskazówki mogą ci pomóc.
Instrukcja
1
Naucz odbiór sprzedaży dodatkowe” (lub, jak to nazywa, cross-sale). Polega on na tym, że natychmiast po już doskonałej sprzedaży oferujesz klientowi kupić coś jeszcze. Sprzedać coś człowiekowi, który już masz coś zyskał, gdzie łatwiej. Aby to zrobić, zaraz po dokonaniu zakupu poleca kupującemu inny produkt. Statystyka twierdzi, że od piętnastu do trzydziestu klientów zgadzają się kupić dodatkowy produkt. W tym systemie pracują, np. w Mcdonald ’ s – zauważ, że przy zakupie, na przykład ziemniaków, na pewno zapytają: „Co podać? Nie chcesz czy sos do frytek?”.
2
Stosuj się do swojego produktu prezenty i bonusy. Są one zawsze przyciągają nabywców, ponieważ wydaje im się, że robią zakup z zyskiem. W rzeczywistości, można podnieść cenę podstawowego towaru dokładnie na koszt prezentu i bonus, a może i więcej. Przy tym towar i tak się sprzeda, bo kupujący będzie się wydawać, że jest to korzystne. Bardzo rzadko kupujący może realnie ocenić wartość towaru. Pamiętaj, że kupujący nie zbyt aktywnie obserwują różnego rodzaju ofert specjalnych samodzielnie, tak, że oprócz reklamy zgłaszać nich już bezpośrednio po zakupie.
3
Sprzedawaj towary na raty. Ale robi to, oczywiście, trzeba mądrze. Wskazać na metce nie pełną cenę towaru, a tę, którą będzie musiał płacić co miesiąc. Przecież cennik „zaledwie 1000 rubli miesięcznie!” gdzie są lepsze, niż „12000 rubli”. Na poziomie podświadomości kupujący będzie odbierał towar znacznie taniej, niż jest w rzeczywistości. Można nawet nie robić żadnych dodatkowych narzutów – możliwość zakupu na raty przyciągnie wielu klientów, i, jeśli są one w odpowiednim czasie będą płacić można tylko wygrać.
4
Stosować formułę, która nazywa się w środowisku profesjonalistów „Formuła 997”. Częściej ta formuła ma postać „999”. Czyli przy tej formule zamiast tysięcy podajesz cenę „999” lub „997”. Na poziomie podświadomości taka cena jest postrzegane jako mniejsze, choć utrata jednego-dwóch rubli mało prawdopodobne, mocno uderzy po kieszeni. Wręcz przeciwnie, to przyciągnie więcej klientów.