Jak otworzyć sklep w sprzedaży części zamiennych

Sprzedaż części zamiennych do samochodów – całkiem obiecujący biznes. Jednak, aby już w pierwszym roku pracy zacząć zarabiać, właściciel nowego sklepu będzie musiał spróbować. Trzeba zapewnić sobie stały przepływ klientów, dostroić się od konkurencji i budować dobre relacje z dostawcami.

Instrukcja

1
Wybierz formularz rejestracji. Jeśli planujesz pracować z osobami, wystarczy uzyskać świadectwo indywidualnego przedsiębiorcy. Tym, którzy chcą współpracować z dealerów, należy zarejestrować prawna.
2
Zajmijcie się doborem pomieszczenia. Trzeba sale pod sklep i magazyn. Im większe pomieszczenie, tym większy zapas towaru w stanie przyjąć na przechowanie. Najlepiej umieścić sklep w miejscach gromadzenia się kierowców – obok umywalek maszyn, автомастерскими, шиномонтажем, dużej autostradzie.
3
Kup sprzęt. Trzeba lady i gabloty. Towar wielkogabarytowy można umieścić na półkach. Otwarty dostęp wygodne dla kupujących, jednak przy takiej sprzedaży detalicznej wzrasta odsetek kradzieży. Jedyne rozsądne wyjście łączyć otwarty dostęp z handlem przez ladę. Zakup kasy fiskalnej i zarejestruj go.
4
Najważniejsze pytanie – zestawienie asortymentu. Dla początkujących lepiej postawić na towary codziennego użytku – oleju zamarzaniu, olejowe, filtry, paski, klocki, świece, zestawy автоинструментов. Produkty te są potrzebne zarówno dla samochodów, jak i pojazdów krajowych. Rozwiń listwę cenową, oferując znane marki i ich tanie odpowiedniki.
5
Zrób listę pożądanych towarów i rozpocząć poszukiwania hurtowników. Wybierz partnerów z najbardziej korzystne ceny i najwyższą ofertą. Należy mieć kilku dostawców na zapas, na wypadek, gdyby u stałych partnerów skończy się odpowiedni produkt.
6
Zatrudnić personel. Jego ilość zależy od wielkości sklepu. W małej dział potrzebować jeden sprzedawca na zmianę, magazynier, kierownik, sprzątaczka pomieszczeń. Księgowego można nie brać w stanie – skorzystaj z usług zewnętrznych specjalistów.
7
Zaplanuj marżę na towar. Poznaj oferty konkurencji i oferować ceny poniżej. Nie musi obniżać ceny na wszystkie produkty – wybierz kilka popularnych pozycji i sprzedawać je z dyskontem. To stworzy u kupującego wrażenie adekwatnej, nawet jeśli pozostałe produkty pozyskał w normalnej cenie.
8
Pomyśl o organizacji e-commerce. To zwiększy przepustowość możliwość sklepu, zwłaszcza jeśli ustawisz niską marżę na towar. Utwórz stronę ze szczegółowym katalogiem i zaplanuj system płatności i dostawy. Do pracy ze sklepem potrzebował menedżera, który zajmie się obsługą serwisu, uzupełnianie i aktualizacja katalogu, sporządzeniem dokumentacji dla klientów.