Jak otworzyć sklep biżuteria

Dla pomyślnego funkcjonowania sklepu jubilerskiego wymaga przede wszystkim przemyślana strategia marketingowa — rynek biżuterii jest bardzo specyficzny i wymaga szczegółowego zbadania. Ponadto, do zakupu wyrobów z metali szlachetnych na starcie potrzebne duże sumy, i do tego trzeba być przygotowanym z góry.

Trzeba

  • – lokal o powierzchni 10 metrów kwadratowych;
  • – relacje z wieloma dostawcami hurtowymi biżuterii;
  • – zestaw wyposażenia handlowego do sprzedaży biżuterii;
  • – kilku sprzedawców-konsultantów.

Instrukcja

1
Zacznij przygotowania do otwarcia sklepu jubilerskiego z wyszukiwania pomieszczenia, specjalnych wymagań, co do którego w tym przypadku nie ma. Oczywiście, sklep ozdób najlepiej umieścić w centralnej części miasta, a nie w dzielnicy mieszkalnej, ale trzeba starać się wciąż zaoszczędzić na wynajmie, tak jak wszystkie dostępne środki trzeba wydać na zakup towaru. Powierzchnia do wyposażenia sklepu jubilerskiego wymagana jest niewielka, wymagany wyjście na ulicę i możliwość stworzyć efektowną wizytówką.
2
Zacznij prowadzić negocjacje z dostawcami hurtowymi biżuterii — właśnie przez pośredników trzeba kupować tak długo, aż będziesz miał reputację małego i mało znanego jubilera sklepiku. Wyjść bezpośrednio na producenta złotych lub srebrnych wyrobów można, ale producent nie będzie działać z początkującym graczem bez przedpłaty, czyli z możliwością zwrotu tej kolekcji, która jest wyraźnie „nie pójdzie” w sklepie. Pośrednicy samo robi swoją marżę, dają możliwość uiszczenia opłaty za partię towaru tylko po jej pełnej lub częściowej sprzedaży — są to na razie i będą swoimi głównymi partnerami.
3
Zbadaj rynek wyposażenia handlowego w swoim regionie i znajdź specjalną ofertę dla sprzedaży detalicznej biżuterii i biżuterii. Zazwyczaj taki towar wystawiają na подсвечиваемых szklanych gablotach, które wyposażone hale sklepów jubilerskich. Szczególną uwagę należy zwrócić także wyposażenia sklepu kilkoma rodzajami sygnalizacji i systemem „przycisku alarmowego”. Na pewno dla detalicznych punktów sprzedaży biżuterii, jak również stałą obecność uzbrojonego strażnika, więc lepiej od razu zawrzeć umowę z prywatną zgodny z przedsiębiorstwem.
4
Wybierz dwóch-trzech kolejnych sobą sprzedawców, najlepiej którzy mają już doświadczenie w branży, przynajmniej zbliżonych do biżuterii (na przykład, w sprzedaży detalicznej biżuterii). Sprzedaż biżuterii wymaga pewnej zręczności i umiejętności, dlatego, jeśli są przeznaczone na tworzenie „долгоиграющего” projektu, lepiej zadbać o własny system szkolenia pracowników. To znacznie ułatwi ci pojawiającą się od czasu do czasu zadanie doboru personelu, pozwoli przyjmować do pracy młodych pracowników bez specjalnego przygotowania.