Jak obliczyć ilość sprzedawanych produktów

Ilość sprzedawanych produktów – raczej nie jest to główny wskaźnik efektywności działalności przedsiębiorstwa. Od niego zależy prognoza sprzedaży na następny okres, a od niego z kolei wymaganą ilość produkcji. Analiza tego wskaźnika pozwala ocenić stopień wykonania planu, dynamikę wzrostu sprzedaży (realizacji) i w porę zidentyfikować słabe strony i rezerwy w celu zwiększenia produkcji i sprzedaży produktów.

Trzeba

  • Sprawozdania rachunkowe przedsiębiorstwa

Instrukcja

1
Ilość sprzedawanych produktów liczony jest w kolorze naturalnym lub wartości (pieniężnej) wyrażeniu. Wszystkie niezbędne informacje do analizy, można wziąć z rachunkowości lub sprawozdawczości statystycznej przedsiębiorstwa.
2
Zrealizowany produkty rzeczowa – to ile sztuk części выплавил warsztat, ile metrów zasłon пошила fabryka szycia lub ile metrów kwadratowych mieszkania zbudowała firma budowlana. Główna trudność obliczenia ilości produktów sprzedawanych luzem jest неоднородном asortymencie.
3
Naprawdę, jeśli zakład produkuje tylko jeden rodzaj produktów, obliczanie ilości sprzedawanych produktów sprowadza się do liczenia sprzedanych jednostek w każdym okresie. Znacznie trudniej, gdy przedsiębiorstwo wytwarza najbardziej różnorodne produkty. W tym przypadku obliczenie ilości produktów sprzedawanych w zawieszeniu-rzeczowa.
4
Obliczenia w zawieszeniu-rzeczowa stosowane do syntezy różnych rodzajów wytwarzanych produktów. Na przykład, zakład napełniania napojów gazowanych może produkować wodę mineralną, lemoniada, mrożona herbata, przy czym każdy rodzaj napojów w plastikowych butelkach i puszkach słoikach, różnych rozmiarów, itp. To wprowadza pewien umowny wskaźnik, na przykład, butelka wody o pojemności 0,5 l. Wszystkie pozostałe napoje są mierzone w przeliczeniu na tej warunkowej butelkę.
5
Ilość sprzedawanych produktów może być również obliczony w wartości (lub pieniądze) wyrażeniu. Zrealizowany produkty w ujęciu wartościowym – to całkowita ilość produktów, отгруженный klientom i opłacony w całości.
6
Po obliczeniu ilości sprzedawanych produktów, należy porównać go z wyznaczonymi wskaźnikami, a także z ilością wytwarzanych produktów. Ta analiza pozwoli dobrze zaplanować zapotrzebowanie na zasoby i tempo produkcji i użyj ich aby przewidzieć przyszłe dalsze tempo sprzedaży.