Jak naprawić księgowość
Jeśli w przedsiębiorstwie przez dłuższy czas nieobecny rachunkowość lub czynności niekompetentnego księgowego doprowadziły do wielu błędów, to obowiązkowo należy wykonać procedurę przywracania rachunkowości. Wykonać to można siłami nowego księgowego lub za pomocą skontaktowania się w specjalne firmy audytorskie.
Instrukcja
1
Przeprowadzić inwentaryzację majątku przedsiębiorstwa i jego przeznaczenia. Na tym etapie odbywa się porównawcza weryfikacja danych księgowych i rzeczywistej dostępności zapasów, środków produkcji i sprzętu. Analizowane są także obowiązujące umowy spółki.
2
Przeanalizuj istniejącą dokumentację księgową w przedsiębiorstwie. Przesuń traktowanie podstawowych dokumentów finansowych, na podstawie których przywróć księgowe okablowania. Wypełnij drugą zestawienie, aby sprawdzić poprawność podanych informacji i odtworzyć rejestry podatków i rachunkowości.
3
Określ brakujący podstawową dokumentację. Przywróć faktury, rachunki, faktury, kasowe i raporty wydatków zgodnie z zasadami prowadzenia operacji kasowych. Wypełnij książkę ewidencji dochodów i wydatków.
4
Przywróć sprawozdań za okres nieobecności rachunkowości w przedsiębiorstwie. Przygotuj się, oddać i chroń księgowych i podatkowych raportowanie do urzędu skarbowego za uzgodnione okresy. Dokumenty te składają się zazwyczaj z kwartalnego i rocznego bilansu, deklaracji ЕСН, VAT i podatku dochodowego, sprawozdania z przepływów pieniężnych środki, zmiany kapitału lub zysków zatrzymanych i inne.
5
Skontaktuj się z аудиторскую firmę do przeprowadzenia ostatecznego audytu kontrolnego. Podczas tej kontroli powinien wykonać specjalista, który nie brał udziału w oryginalnym przywracania rachunkowości. Na podstawie wyników audytu są uwagi i zalecenia do dalszego rozkazu dokumentacji finansowej.
6
Skorzystaj z usług wyspecjalizowanych firm, aby przywrócić rachunkowości. Przy tym po zakończeniu wszystkich procedur, należy zażądać od firmy raport i akt przekazania wykonanych prac. Jeśli przekazuje dokumentację rewidenta, należy również sporządzić akt przyjęcia-przekazania dokumentów.