Jak wymienic telefon w sklepie

Kupiłeś nowy telefon, ale gdy wrócił do domu, postanowił, że go nie potrzebujesz? Można zaliczyć zakup z powrotem do sklepu i wymienić go na inny model lub zwrot pieniędzy. Najważniejsze – zachować nietknięte opakowania urządzenia oraz dowód zakupu.

Trzeba

  • – telefon w komplecie z opakowaniem;
  • – paragon z kasy fiskalnej;
  • – paszport.

Instrukcja

1
Nie należy ciągnąć z powrotem – zgodnie z prawem, rzecz nie była w użyciu, może być zwrócony w miejscu, gdzie została nabyta, w ciągu 14 dni. Zapakować telefon w pudełku, należy sprawdzić zawartość opakowania, weź ten czek, który ci dali przy zakupie i swój paszport. Telefon nie musi wyglądać używać – jeśli na ekranie znajduje się folia ochronna, a na obudowie – zaślepki, muszą przetrwać w stanie nienaruszonym.
2
Należy skontaktować się ze sklepem. Nie trać czasu na wyjaśnienia z dostawcami – poproś zaprosić administratora i wyjaśnij sytuację. Zazwyczaj sklep zgadza się na wymianę na podobny lub droższy model. W tym przypadku trzeba będzie dopłacić różnicę w cenie. Ze zwrotem pieniędzy lub wymiany na tańszy telefon mogą wystąpić trudności – czasami w sklepie nie okazuje się wystarczająco dużo gotówki. Sprawdź, kiedy możesz się zalogować. Nie zapominaj, że procedura zwrotu musi być sporządzone w ciągu 14 dni od daty zakupu.
3
Jeśli chcesz wyznaczyć późniejszy termin, wymagają od administratora pisemne wyjaśnienie odmowy zwrotu pieniędzy. Na tym etapie żądana kwota może magicznie się okazać w kasie.
4
Administrator udowadnia ci, że telefony komórkowe nie podlegają zwrotowi i powołuje się na wewnętrzne przepisy sklepu? Wyjaśnij mu, że istnieje odrębna uchwała Sanitarno – „O wymianie telefonów komórkowych”, w którym wskazano, że należą do klasy „nadawczo-nadawczych przenośnych stacji radiowych” i znajdują się na liście towarów podlegających zwrotowi w ustawowym terminie. Prywatne wskazówki sklepu w tym przypadku nie ma znaczenia.
5
Jeśli uparcie odmawiają wymiany, należy skontaktować się rejonowy wydział ochrony praw konsumentów lub w Federalnej służby nadzoru w sferze ochrony praw konsumentów. Doradzi w sprawie dalszych działań i pomogą sporządzić pozew do sądu. Federalna służba jest w stanie rozwiązać problem w przed sądowym porządku, przeprowadził własne śledztwo w twojej sprawie. W wyniku nieuczciwych sprzedawców może grozić duży grzywny.