Jak dobrać asortyment sklepu z odzieżą
Właściciele sklepów odzieżowych wiedzą, jak trudno jest tworzyć optymalny wybór. Jednym kupującym będzie brakować odpowiednich modeli, inne, przeciwnie, zaczną narzekać na zbyt szeroki wybór i niemożność poruszania się w nim. Zanim nabywać nową kolekcję, pomyśl, jak to pasuje do formatu sklepu. Bez żalu poddawaj się od zbędnego znaku rezerwy, ale nie przegap możliwości oferują stałym klientom ciekawą modne nowość.
Instrukcja
1
Jasno określić segment, w którym będziesz pracować. Od tego zależy ассортиментная polityka sklepu. Na przykład, aby połączyć handel dziecięcej, damskiej i męskiej odzieży, trzeba mieć ogromne placu i utrzymać znaczący towarowy zapas. Zatrzymaj się na bardziej wąskiej niszy. Sprzedawaj tylko odzież damską w dużych rozmiarach, stroje wieczorowe lub męskie garnitury i akcesoria do nich.
2
Nie staraj się zmieścić na małej powierzchni maksymalną liczbę rzeczy. Kupujący nie będzie w stanie znaleźć odpowiednią w dużym rzędzie sukienki czy kostiumy. Rozmieść i rozłożyć ubrania tak, aby każdy model można było dokładnie rozważyć, a w razie potrzeby i przymierzyć.
3
Wybierając nową kolekcję dla sklepu, trzymaj ulubionych społeczeństwem podstawowych kolorach. Na przykład, nabywa modne bluzki w różnych kolorach, weź trochę pomarańczowych, neon-różowy i ультрамариновых modeli, przyciągające uwagę i rzeczowym zapas czarnych bluzki tego samego artykułu. Полюбовавшись kolorową tęczą, większość kupujących wybiorą znane neutralny ton.
4
Wybierz optymalną skalę wymiarową. Jeśli się pomylisz, to na koniec sezonu będzie widać wiele „osieroconych” rzeczy z jednego rozmiaru. Zwykle w młodzieżowej i остромодной grupie неходовыми uważane za duże wymiary, a w klasycznym ofercie – najmniejsze. Jeśli twoi klienci regularnie narzekają, że nie mogą znaleźć odpowiedni rozmiar, pomyślcie o rozszerzeniu skali. Należy jednak pamiętać, że to pociąga za sobą dodatkowe koszty.
5
Zwiększenie kwoty czeku. Twoje zadanie – aby w pełni wyposażyć klienta, nie dając mu okazji do kontaktu w inny sklep. Jeśli sprzedajesz dżinsy, należy włączyć w zakres rzeczy, z którymi będzie można je łączyć – t-shirty, bluzy, bluzki, koszule. Pamiętaj, że wszystkie te rzeczy powinny być właśnie „джинсового”, codziennego stylu. Nie kupić klasyczne koszule lub bluzki z falbanka – są one przeznaczone dla zupełnie innego klienta.
6
Uzupełnij odzieżowy asortyment akcesoriów. Stali klienci marki chętnie zakupią modne nowości – okulary, paski, biżuterię, hustki lub torby. Do tego te jasne elementy ożywiają wnętrze sklepu i przyciągają uwagę potencjalnych nabywców. Często zmieniaj ekspozycji, snuja gotowe zestawy, aby klientom było jasne, co i z czym się nosi w tym sezonie. Akcesoria nie powinny leżeć martwym ciężarem – zrób ich skutecznym narzędziem promocji.
7
Nie należy włączać w zakres buty. Jej sprzedaż – osoba i dość skomplikowany biznes. W standardowym одежном sklepie zazwyczaj brakuje miejsca dla godnej obliczenia. Do tego potrzebne są dodatkowe powierzchnie magazynowe do przechowywania pudełek – przecież każdy model musi być przedstawiona w kilku rozmiarach.