Jak zwrócić wadliwy towar do sklepu
Niestety, prawdopodobieństwo zakupu reklamowanego, wadliwego produktu jest wystarczająca duża. Ale w tym przypadku każdy kupujący jest chroniony ustawą „O ochronie praw konsumentów” i zawsze ma możliwość zwrócić wadliwy towar do sklepu i żądać jego wymiany lub zwrotu zapłaconych pieniędzy.
Instrukcja
1
Jeśli ci sprzedali wadliwy towar, masz prawo zwrócić się z pytaniem o jego wymiany lub zwrotu do sprzedawcy, producenta lub w autoryzowanym serwisie. Jeśli zdecydujesz się skontaktować się ze sprzedawcą, tj. zwrotu towaru do sklepu, to jest to działanie na prawniczym języku kwalifikuje się jako odstąpienie od umowy kupna-sprzedaży. Od sprzedawcy można również wymagać wolnego rozwiązania wykrytych wad, obniżenia ceny towaru proporcjonalnie do stopnia ich ważności, zwrotu wydatków na ich rozwiązywanie, wymiany towaru na podobny.
2
Napisz podanie na imię kierownika sklepu, w którym poproś zwrotu zapłaconej za towar kwoty. Nie należy w nim napisać swoje dane paszportowe, adres pocztowy, numery telefonów oraz adres e-mail.
3
W tekście oświadczenia, które jest napisane w dowolnej formie, określ, kiedy był zakupiony towar, i podaj jego pełną nazwę, markę lub uzupełniający. Można nie stosować czek, ale wspomnieć, że on istnieje, jako dowód faktu nabycia. Określ, jakie wady zostały wykryte i poproś odstąpienia od umowy sprzedaży i zwrot zapłaconej za towar kwoty. Сошлитесь w art. 4 ustawy, zgodnie z którym sprzedawca ma obowiązek sprzedać kupującemu towary dobrej jakości, zgodne z obowiązującymi normami lub warunkami umowy.
4
Określ sposób, w jaki ci tę kwotę należy zwrócić: wydać gotówką w kasie sklepu, przelewem na konto lub przekazem pocztowym. Jeśli podałeś konto, to uważnie przepisz tekst oświadczenia wszystkie dane bankowe: nazwa konta, BIK, NIP, корреспондентский konto i numer twojego konta osobistego.
Należy zwrócić uwagę
W przepisach przewidziano możliwość kompensacji szkód materialnych lub transportu wadliwego produktu, ale w tym przypadku zażądania zwrotu pieniędzy trzeba do sądu.
Zwrot pieniędzy trzeba, nawet w przypadku braku paragonu.
Porada
Zgodnie z art. 19 ustawy, nabywca ma prawo zwrócić się do sklepu w sprawie zwrotu pieniędzy w ciągu dwóch lat, nawet jeśli gwarancja na towar nie był lub jest ona już się skończyła.
Zwrotu towaru można w okresie gwarancyjnym, ale jeśli sprzedawca nalega na badaniu, to jej prowadzenie musi płacić sam. Jeśli towar nie jest już na gwarancji, to usługi niezależnego eksperta trzeba będzie zapłacić sami i włączyć tę kwotę na pozew, który złoży do sądu.