Jak zrobić motocykl własnymi rękami
Z czego tylko nie мастерили nasi ojcowie i dziadkowie pojazdy! Ale domowe motocykle są aktualne i w naszych czasach. Miłośnicy szybkiej jazdy organizują wystawy, gdzie pokazują swoje prace. I w niektórych przypadkach takie historie w niczym nie są gorsze, a czasem nawet przewyższają pojazdy produkowane w fabrykach.
Trzeba
- – stary rower;
- – zbiornik paliwa;
- – silnik;
- – tłumik.
Instrukcja
1
Samodzielne złożenie motocykla – świetna okazja, aby stworzyć pojazd z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb jego właściciela. Na początku trzeba się psychicznie przygotować motocykl. Pomyśl, jakim go chciał zobaczyć, i jakie funkcje ma spełniać.
2
Набросайте rysunek motocykla na papierze. Wystarczy schematu opracowanego obrazu, aby ułatwić sobie pracę w zespole.
3
Teraz przeczytaj postanowienia dokumentu „wymagania Techniczne do motocykli, motorowerów i motorowerów, wykonane indywidualnie”. Wykonany własnymi rękami motocykl musi być zgodne z przepisami.
4
Najprostszy i najbardziej uniwersalny wariant – to domowe mini-motorower na bazie roweru. Jeśli wybierzesz taką opcję, to odpowiedni rower musi mieć grubą ramę i duża średnica kół, wtedy będzie bezpieczny środek transportu.
5
Teraz możesz przejść bezpośrednio do złożenia motocykla lub motoroweru. Jeśli projektujesz na bazie roweru, to do niego trzeba dodać zbiornik paliwa, silnik i tłumik.
6
Użyj części, przeznaczone tylko dla motocykli i motorowerów. Samochodowe i inne części zamienne można stosować tylko w skrajnych przypadkach. Ale wtedy będziesz mógł korzystać z taka motocykl tylko na działce.
7
Zebrane z różnych części motocykl wygląda bardzo ładnie, więc lepiej go pomalować. Przed malowaniem oczyścić i odtłuścić części pojazdu. Użyj влагостойкую i термостойкую farbę, aby trwale chroni części przed działaniem środowiska i zachować atrakcyjny wygląd motocykla.
Należy zwrócić uwagę
Jeśli domowe motocykl nie będzie spełniać wymagań technicznych, nie można go używać zgodnie z jego przeznaczeniem. Wszystkie części, w tym silnik musi być produkcji seryjnej. A moc silnika nie powinna być większa niż 60 l/s na jedną tonę motocykla i poniżej 12 l/s. Rama i inne konstrukcje motocykla powinny być wykonane z bardzo trwałych materiałów.