Jak zrobić kopię zapasową bazy danych
Znajoma historia — dokumenty, na zebranie i usystematyzowanie które zajęło mnóstwo czasu i sił, zniszczone błąd, który wystąpił podczas pracy z bazą, lub awarii systemu. Aby uniknąć takiej sytuacji, należy wykonać kopię zapasową danych.
Instrukcja
1
Istnieje kilka sposobów wykonywania archiwizacji bazy danych. Często praktykowanego sposób to tworzenie kopii bazy danych środków SQL serwera (w tym przypadku, jeśli twoja baza danych jest przechowywana na serwerze). Lub zrób kopie za pomocą samego systemu operacyjnego.
2
Jeśli używasz systemu plików lokalizacji bazy danych, należy utworzyć kopię zapasową bazy, заархивировав katalogu, w którym się ona znajduje. Aby znaleźć katalog noclegów bazy danych, otwórz menu, znajdź opcję „Pomoc”, a w nim opcję „O programie”. W dziale „Katalog” już zarejestrowany trasę do katalogu.
3
Na przykład, aby utworzyć kopię zapasową bazy danych za pomocą wbudowanych narzędzi oprogramowania „1C: Enterprise 8”, przejdź do bazy za pomocą trybu „Konfigurator”. Wybierz w całym liście baz odpowiedni, kliknij na przycisk „Konfiguruj”.
4
Powinno otworzyć się okno konfiguratora. W tym oknie wybierz „narzędzia Administracyjne”, a następnie opcję z napisem „Wyślij bazy informacyjnej”.
5
Otworzy się okno, w którym musisz znaleźć opcję „Katalog”, gdzie można przechowywać swoje archiwa (zwykle zalecają, aby utworzyć na jakimś dysku, załóżmy, że na dysku C, i nazwać „Archiwa 1C”). Wprowadź nazwę (imię i nazwisko) archiwum (nazwa pliku), aby w przyszłości było łatwiej znaleźć pliki archiwum, w tytule zaleca się datę zapisu archiwum. Następnie kliknij przycisk „Zapisz”, która doprowadzi do stworzenia archiwum danych.
6
Na tworzenie kopii zapasowej może potrwać kilka minut, a może ta procedura trwać i godzinę. Wszystko zależy od wielkości archiwizowanych danych i wydajności sprzętu.
7
Po zakończeniu całego procesu archiwizacji, zostanie utworzony plik z rozszerzeniem .dt. U pliku .dt format jest standardem służącym do przechowywania wszystkich archiwalnych u bazy danych „1C:Enterprise 8”.
8
Aby w przyszłości przywrócić bazę danych z tego archiwum, otwórz menu i wybierz opcję „narzędzia Administracyjne”, a następnie wybierz opcję „Pobierz informacyjną bazę” i zaznacz odpowiedni plik w archiwum.
9
Aby nie stracić dane, które zostały utworzone na komputerze, należy jeden raz w miesiącu, a nawet częściej, zrobić kopię bazy danych swojego zasobu.