Jak zrobić kasę

Na małym przedsiębiorstwie czasem łatwiej jest prowadzić ewidencję środków pieniężnych, poprzez połączenie wszystkich operacji w jeden zarządcza raport, który prowadzi księgowy, отчитываясь za niego przed dyrektorem na jego żądanie. Odpowiednikiem tego raportu jest uproszczona cashbook, gdzie liczy i parafia przychodów i rozliczenia z dostawcami. Podobną kasę prowadzą wiele товароведы i księgowi, na przykład, w małych sklepach spożywczych.

Instrukcja

1
Kasa jest sprawozdanie z przepływu środków pieniężnych. Jeśli zdecydujesz się zrobić kasę wygodniejsze i bardziej przejrzyste, skorzystaj z tabeli formą takiego raportu. Разлинуйте tabeli na 4 kolumn i liczba wierszy jest równa średniej liczbie twoich transakcji dziennie. Nazwy kolumn mogą być następujące:• Pokój operacji;
• Treść operacji (przychody lub płatność z podaniem konkretnego kontrahenta);
• Kwota parafii;
• Suma zużycia.
2
Dla wygody i możliwości подшивания raportów w jeden folder z góry określić dodatkowe miejsce do podania daty raportu, a także przychodzącego salda środków pieniężnych z ostatniego dnia roboczego. Na dole dodatkowo wprowadź wiersze sumy:• Ogółem w parafii, za dzień;
• Ogółem zużycie na dzień;
• Wychodzący saldo na koniec dnia, który zostanie obliczona jako suma przychodzącego salda na początek dnia i ogółem w parafii za dzień, za minus ogółem zużycie na dzień.
3
Ewidencja przychodów i kosztów w formie opisanej powyżej, nadaje się tylko do tak zwanego zarządzania raportu, czyli do osobistego uwzględnienia przepływów pieniężnych kasjera lub księgowego na małym przedsiębiorstwie małych firm. Dla podatkowych i innych kontrolujących struktur odpowiedzialny pracownik (kasjer) przedsiębiorstwo musi prowadzić „Raport kasjera-biegłego rewidenta” w znormalizowanej formie nr KM-6 i wypełnić go na podstawie Z-raportów, które są usuwane na co dzień.