W szeregu imprez biznesowych firmy prezentacja – wydarzenie specjalne. To jest biznes reklamowy święto, którego istota – przedstawienie organizacji i istotnych faktów z jej życia: „urodziny”, pozytywnych zmian, tworzenia nowych produktów (usług). Czas trwania prezentacji mogą być różne: jednym wydarzeniu wystarczy 10-15 minut, drugi – dwa, trzy godziny, a trzecie „zabierze” tydzień pracy. Jaka by nie była, czas trwania prezentacji, kaucja jej pomyślnego przeprowadzenia – staranne przygotowanie uroczystości.
Instrukcja
1
Jasno określić cele i priorytety prezentacji: na przykład, kształtowanie wizerunku, pozyskiwanie nowych klientów, nowych partnerów, inwestorów, dostawców, konsumentów), informowanie o innowacjach, nawiązanie więzi ze społeczeństwem, władzą itp. Najważniejsze jest przyciągnąć uwagę odbiorców, zainteresować ją dobrze pokazać perspektywy.
2
Określ główną ideę (zamysł, koncepcję) prezentacji. Wyznacz miejsce, datę i godzinę jego przeprowadzenia. Lepiej prowadzenia prezentacji (czas trwania 1,5-2 godziny) po obiedzie. Koktajl lub bankiet – po zakończeniu (czas trwania 1-2 godziny). Zaproszenia przygotować z wyprzedzeniem. Oni nie muszą być uproszczone – skontaktuj się z konkretnym osobom. Wprowadź w listach miejsce, termin, program do prezentacji, skład uczestników, punkty orientacyjne (adres) i trasy transportu.
3
Przygotuj wysokiej jakości oraz, w miarę możliwości, zróżnicowaną полиграфическую reklamową produktów: artykuły prasowe, ulotki, broszury, prospekty, katalogi. Istotne i pożądane na prezentacje tematyczne stoiska, tablety firmy (na przykład, o rocznym obrocie towarowym, o geografii zbytu, podnoszenie kwalifikacji pracowników, partnerów, publikacjach o firmie w prasie). Ożywią impreza próbki produktów, monitory z filmami, umieszczone w holu.
4
Opracuj scenariusz uroczystości. Otwiera i prowadzi impreza zwykle urzędnik firmy. To może być kierownik działu PR lub usługi marketingu. Umiejętność mówienia, posiadać publicznością – obowiązkowe dla takiej osoby.
Opracuj scenariusz optymalnej dla firmy schemacie. Może ona obejmować:
– spotkanie uczestników;
– przedstawienie kierownictwa firmy gościom i (lub) ciekawych osób-gości i wszystkich obecnych;
– pokaz krótkiego (do 12 minut) filmu o organizacji z dziedzin związanych z it powodem, celem i ideą prezentacji;
– krótkie wiadomości (do 5 minut) przedstawicieli firmy (nie więcej niż pięciu osób) w sprawach, potencjalnie interesujące dla uczestników – z prezentacją produktów, prezentacją usług (w akcji, w układach, slajdach, multimedia-pokazie);
– odpowiedzi przedstawicieli firmy-gospodarza na pytania gości;
– występy zaproszonych gości: komentarze, pozdrowienia, życzenia;
– wręczenie gościom upominków firmowych materiałów reklamowych;
– prowadzenie nieformalnej części prezentacji – bankiet (bufet) z programem rozrywkowym (według uznania).
5
Rozważyć wszystkie składniki „dopięcia”. Najbardziej nadaje się do kontaktów koktajl „na stojąco”, gdy zaproszeni goście mogą swobodnie poruszać się i rozmawiać ze sobą. Zazwyczaj program prezentacji kończy przepraszam gościa honorowego. W imieniu wszystkich obecnych on wyraża podziękowania organizatorom z życzeniami powodzenia i dobrobytu ich instytucji.
Należy zwrócić uwagę
Aby prezentacja nie była неудавшимся improwizacja, warto przeprowadzić dwie-trzy próby działania: koordynacja działań wymaga obowiązkowych „biegnie”.
Porada
Nie zapomnij o firmowym stylu nadchodzącej prezentacji, który musi znaleźć swoje odbicie w wystroju pomieszczenia, w ubraniach pracowników, w konstrukcji reklamowych, listów itp. Nie u wszystkich firm jest mundur. Zwykły „minut” ubrania ożywić jednolite części, podkreślające корпоративность (opcja – szaliki i krawaty jednego koloru). Promocyjno-humorystyczne stroje z „otwartego stowarzyszenia” są dopuszczalne dla kilku uczestników, witających gości i вручающих materiały promocyjne.