Jak zmienić pasek ROZRZĄDU
Pasek rozrządu lub po prostu pasek ROZRZĄDU jest zamknięty pasek wykonany z gumy, z wewnętrznymi nacięciami i używany do synchronizacji pracy wałów silnika, wału korbowego i wałka.
Specjaliści twierdzą, że samodzielnie wymienić pasek ROZRZĄDU – sprawa jest całkiem możliwym do zrealizowania, jednak największą łatwością, tak samo jak i złożoności, nie ma. Jednak wymaga wysiłku, uwagi i sekwencji bez pośpiechu.
Aby ustawić pasek ROZRZĄDU, należy przede wszystkim przeprowadzić szereg niezbędnych manipulacji.
Na początek zaleca się, aby zdjąć koło pasowe napędu alternatora, zdjąć koło i osłonę.
Następnie warto zadbać o dziele mocowania wału, aby zapobiec ruch obrotowy wału korbowego w momencie, gdy nastąpi instalacja paska. Aby to zrobić, należy ustawić znaczniki, a następnie włączyć piąty bieg. Po co warto naciskać na hamulec i zablokować pedał w tym położeniu.
Aby zmienić pasek ROZRZĄDU bez większych trudności, ale szybko i sprawnie, warto skorzystać z porad doświadczonych rzemieślników, którzy powinni produkować następujące manipulacji:
Założyć pasek na koło pasowe wału korbowego.
Zasłona obu gałęzi paska wymaga nie tylko umiejętności, ale i umiejętności: tutaj wymagana jest dokładność i równomierność napięcia. Należy rozpocząć od odpowiedniej gałęzi, którą należy mieć na sworzeń napinacza, a następnie nałożyć ją na koło kolektora i dalej na koło pasowe sukienka wałka rozrządu.
W ślad prawa gałąź musi przejść za rolką napinającą, co pozwala obu gałęzi „spotkać się” na kole pasowym pompy.
Pasa zawias musi być na tyle delikatnie wsunąć na koło pasowe pompy.
W ślad za tym stoi lekko naciągnąć pasek w dowolny sposób.
Ściśle należy przestrzegać w etykiet i wyrównaniem krawędzi pasa z zewnętrzną krawędzią kół pasowych.
Wał korbowy, aby sprawdzić etykiety, chcesz zrobić na dwa pełne obroty. Tę procedurę należy przeprowadzić tylko ręcznie.
W przypadku dopasowania etykiet, wymagane do przeprowadzenia ostatecznej naciąg paska ROZRZĄDU.
W kolejnym kroku należy sprawdzić naprężenie paska i uruchomić silnik, dając mu do pracy na krótki czas, aby nie tylko jeszcze raz upewnić się, że jako jego napięcia, ale i dla tego, aby posłuchać jego pracę w czasie, gdy maszyna газует.