Jak zbudować rozkład jazdy pociągów

Ruch pociągów odbywa się zgodnie z harmonogramem, który wyświetla plan dróg kolejowych. Jest to podstawowy normatywno-technologiczny dokument koordynujący pracę różnych działów: stacji roboczych, локомотивных zajezdni i tak dalej.

Instrukcja

1
Aby zbudować rozkład jazdy pociągów, należy znać jego podstawowe elementy. Po pierwsze, czas jazdy pociągu i czas postoju na stacjach. Czas określają dla każdej kategorii pociągu, rodzaju stacji i cech technologicznych obsługi. Po drugie, ważne jest, aby wiedzieć minimalnych odstępach czasu, potrzebne do operacji na przepustce, odbioru i paczki pociągów – stacji odstępach czasu. Po trzecie, czas znajdowania się lokomotyw na stacjach zajezdni i odstępy pociągów w pakiecie.
2
Na wykresie ruch pociągów wygląda jak ruch punktu w układzie współrzędnych. Oś x oznacza czas dnia, od 0 do 24 godzin, a oś y – odległość. Warunkowo ślad ruchu wskazują na prostej łączącej punkty przyjazdu i odjazdu. Kąt nachylenia prostej oznacza prędkość, która jest przyjęta za wartość stałą. Chociaż w rzeczywistości prędkość zmienia się. Na przykład, spowolnienie przed zatrzymaniem pociągu lub przyspieszenie po wysłaniu.
3
Wykres budują na standardowej siatce: skala czasu – 4 mm pasują do 10 minut, skala odległości 2 mm są za 1 km. na godzinę jest podzielona pionowymi liniami na десятиминутные odstępach co pół godziny podziału podkreślają kreskowanej linii prostej. Linie poziome osi oddzielnych punktów. Linie ruchu pociągów nieparzystej kierunku narysować z góry na dół, parzystej liczby – odpowiednio, wręcz przeciwnie. W punktach przecięcia z liniami poziomymi – osie oddzielnych punktów – stawiają czas przyjazdu, проследавания i odjazdu pociągów. Cyfra wskazuje liczbę minut w nadmiarze całego kilkanaście.
4
Rozkłady jazdy pociągów dzielą prędkości na normalne (непараллельные) i równoległe. W normalnych warunkach pociągi kursują na непараллельным wykresów. W drugim przypadku, ruch różnych pociągów jedzie z tą samą prędkością, czyli równolegle do siebie. Według liczby głównych dróg grafiki dzielą się na jedno – i двухпутные. Również stosunek ilości pociągów na четном i нечетном kierunkach grafiki dzielą się na parzyste – gdy liczba pociągów tak samo – i niedopasowane.