Jak zbudować przednią perspektywę
Podczas tworzenia projektu architektonicznego lub projektowaniu wnętrz jest bardzo ważne, aby wyobrazić sobie, jak będzie wyglądać obiekt w przestrzeni. Można użyć аксонометрическую projekcję, ale ona jest dobra dla małych przedmiotów lub części. Zaletą przedniej perspektywy w tym, że ona daje wyobrażenie nie tylko o wyglądzie obiektu, ale pozwala wizualnie przedstawić proporcje w zależności od odległości.
Trzeba
- – arkusz papieru;
- – ołówek;
- – linijka.
Instrukcja
1
Zasady budowy przedniej perspektywy są takie same dla arkusza brystolu i edytora graficznego. Dlatego wykonaj go na kartce. Jeśli przedmiot jest mały, wystarczy formatu A4. Do przedniej perspektywy budynku lub wnętrza weź kartkę więcej. Połóż ją poziomo.
2
Dla technicznego obrazu lub rysunku wybierz skalę. Za wzorzec zapoznać się któreś wyraźnie rozpoznawalny parametr – np. długość budynku lub szerokości pomieszczenia. Nałóż na kartce dowolny odcinek odpowiadający tej linii, i oblicz stosunek.
3
To samo będzie podstawą do płaszczyzny obrazu, więc umieścić go w dolnej części arkusza. Punkty końcowe podajcie, na przykład, jako A i B. obrazu władcy nic wymierzyć nie trzeba, ale określ stosunek części obiektu. Arkusz musi być więcej płaszczyźnie obrazu, aby na linii horyzontu można było umieścić jeszcze dwa punkty, potrzebne do budowy. Podziel tę linię na równe odcinki i miej je, na przykład, cyframi.
4
Określ drugi parametr płaszczyzny obrazu. Może to być, na przykład, wysokość pomieszczenia. Jeśli masz zamiar budować przednią perspektywę budynku, zabierając kawałek otoczenia, wysokość płaszczyzny obrazu może być dowolna. Z punktów A i przesuń palcem w górę normalne na wysokość płaszczyzny obrazu i połączyć ich końce linii prostej.
5
Wybierz położenie linii horyzontu. Powinna ona znajdować się nieco powyżej połowy płaszczyzny obrazu. Podczas tworzenia przedniej perspektywy wnętrza zwykłego pokoju w nowoczesnym domu, na przykład, linia horyzontu powinna być mniej więcej na wysokości 1,5-2 m. Jeśli wysokie sufity, a linia horyzontu może znajdować się wyżej.
6
Zaplanujcie na linii horyzontu, punkt zbiegu. Podajcie jej, na przykład, jak P. Górę od niej przesuń prostopadła do linii horyzontu. Zmierz lub w przybliżeniu ocenić przekątnej do płaszczyzny obrazu. Pomnóż ten parametr na 2. Jest to odległość odstawić od punktu P prostopadle. Podajcie nowy punkt S.
7
Od linii SP w kropki S odłóż 2 kąta 45? i kontynuuj promienie aż do przecięcia z linią horyzontu. Zaznacz punkty C i D. są One nazywane punktami podziału. Znając ich lokalizacja i punkt zbiegu, można zbudować siatkę z przodu perspektywy.
8
Określ, gdzie będzie znajdować się obserwator w stosunku do tego, co przedstawia na płaszczyźnie obrazu. Najlepiej umieścić go gdzieś z boku. Połączyć ten punkt z punktem P. Drugi punkt odsunięciu rzutować na podstawie płaszczyzny obrazu. Połącz projekcję i punkt, w którym znajduje się obserwator, z punktem P.
9
W celu określenia położenia poprzecznych linii siatki podłącz jeden z punktów oddalania się z punktami na podstawie płaszczyzny obrazu, które oznaczały cyframi. Drugi punkt oddalania się połączyć ze znajdującym się po przekątnej końcem powstania. Punkty przecięcia tej linii z cięciami D1, D2 itp. daje możliwość określić proporcje w miarę ich oddalania się od obserwatora.
10
Jeśli płaszczyznę obiektu znajduje się bezpośrednio przed widzem, to wyjdzie na rysunku jest dokładnie taki sam, jak w naturze. Płaszczyzny znajdujące się pod kątem, budować wzdłuż linii siatki. Wszystkie linie muszą zbiegają się w punkcie P. Widz widzi je dokładnie pod tym samym kątem, jak i w naturze. Przy tym ich rozmiary są również ograniczone liniami siatki, co pozwala zachować stosunek.