• Kategorie: E-mail

Jak wysłać tekst do wiadomości e-mail

E-maile docierają do odbiorcy w ciągu kilku minut. Właśnie dlatego są one tak wygodne w użyciu osobistej i korespondencji biznesowej. Jeśli chcesz wysłać komuś tekstu dokumentu, możesz przypiąć go do e-maila jako załącznik lub w całości skopiować tekst do schowka i wkleić go do formularza, aby wysłać e-maile.

Instrukcja

1
Należy pamiętać, że oprogramowanie, które jest zainstalowane na komputerze odbiorcy, może różnić się od twojego. Nawet jeden i ten sam program, na przykład Microsoft Word, ma wiele wersji. Jeśli u odbiorcy listu warto starsza wersja programu, lub odwrotnie, o wiele bardziej nowa, niż u ciebie, dokument tekstowy, który można stworzyć u odbiorcy po prostu nie otworzy się lub otwiera się poprawnie. Aby tego uniknąć, z góry podać, w jakim formacie najlepiej wysłać dokument.
2
Użyj, jeśli to konieczne, program-konwertery, które pomogą ci przetłumaczyć dokument właśnie w tym formacie, który jest wymagany do odbiorcy. Na przykład, przekonwertować dowolny tekst w formacie PDF, który jest bardzo często stosowany w przypadku przekazywania dokumentów elektronicznych, pomoże ci darmowy program PDF24 Editor, którą można pobrać stąd: http://en.pdf24.org/. Jeśli nie chcesz lub nie możesz instalować nowe programy, użyj jednej bezpłatnej usługi online. Na przykład, http://convertfileonline.com/.
3
Otwórz swoją skrzynkę bezpośrednio na stronie poczty lub uruchom program-klient, którego zwykle używasz. Przejdź do menu „Napisz e-mail”. Wprowadź adres e-mail odbiorcy (odbiorców). Podaj temat wiadomości — logiczne użycie nazwę wysyłanego tekstu.
4
Kliknij na przycisk „Załącz plik” i wybierz na komputerze dokument tekstowy, który chcesz wysłać. Poczekaj, aż plik zostanie pobrany. Jeśli to konieczne, dodaj jeszcze dokumenty. W treści wiadomości można zrobić małą wyjaśniający wpis. Na przykład: „W odpowiedzi na prośbę wysyłam wam aktualny cennik na usługi naszej firmy w formacie PDF.
5
Jeśli tekst jest mały, można po prostu wkleić w formularz do wysyłania wiadomości. Aby to zrobić, otwórz dokument w edytorze tekstu i wybierz opcję „Zaznacz wszystko”. W większości programów edytorów można to zrobić, naciskając kombinację klawiszy Ctrl+A. Skopiuj zaznaczenie do schowka użyj kombinacji Ctrl+C lub menu kontekstowe wywoływane prawym przyciskiem myszy. Umieść kursor w polu wprowadzania tekstu w formie wiadomości e-mail i naciśnij kombinację klawiszy Ctrl+V lub kliknij prawym przyciskiem myszy i wybierz w wyświetlonym menu wybierz polecenie „Wklej”.
6
Użyj, jeśli to konieczne, dodatkowe opcje wysyłania e-mail: zawiadomienie o dostawie i potwierdzenie przeczytania wiadomości, powiadomienie o wysłaniu wiadomości e-mail przez SMS, itp. Wykaz dodatkowych usług zależy od usługi pocztowej. Jak ich używać, można znaleźć w systemie pomocy swojej usługi pocztowej lub programu-klienta.
7
Kliknij na przycisk „Wyślij” — wiadomość zostanie wysłana na wskazany adres (adresy). Aby przejrzeć listę wysłanych wiadomości, można w folderze „Wysłane”, jeśli nie postanowiono inaczej ustawieniami twojej usługi lub programu pocztowego. W razie potrzeby można powtórzyć wysyłanie e-mail wraz z dołączonym do niego plikiem tekstowym (plików) dla tego samego adresata lub przekierować go do innego odbiorcy.
Porada
Ilość załączników do wiadomości e-mail jest ograniczona. Jeśli chcesz wysłać dokument tekstowy, którego rozmiar przekracza dopuszczalny, na przykład, e-książki, można go pobrać w pliku magazynu skrzynki serwisu i wysłać link do adresata, w której będzie mógł pobrać plik. Takie darmowe magazynu oferują swoim klientom wiele popularnych usług pocztowych. Na przykład, Mail.ru i „Yandex”.