Jak wypełnić raport wydatek w podróży służbowej
Narzędzia podróży lub podróży służbowej, pociągają za sobą pewne koszty, na przykład, na przejazd, noclegi, usługi telekomunikacyjne itp. Do tego z kasy organizacji командированному pracownikowi wydawane są środki pieniężne. Po powrocie, powinien zgłosić za wydane kwoty, podając rachunki, paragony, rachunki, faktury, bilety. Na podstawie tych dokumentów potwierdzających księgowy lub sam pracownik sporządza raport wydatek (formularz nr AO-1).
Trzeba
- – dokumenty potwierdzające;
- – plan kont;
- – kalkulator.
Instrukcja
1
Sprawdź poprawność sporządzenia dokumentów potwierdzających. Koszty podane w nich, powinny być ekonomicznie uzasadnione. Przy zakupie za gotówkę należy dostarczyć dowód zakupu i produktowy podpisem. W tych dokumentach sprawdź podanie danych firmy, czas i datę zakupu, nazwę towaru. W liście przewozowym musi być obecny niebieska pieczęć organizacji.
2
Po tym jak wszystkie sprawdzone, zacznij wypełniać raport wydatek. W górnej linii, wpisz nazwę firmy, zaznacz kod firmy (REGON).
3
Napisz numer dokumentu i datę sporządzenia raportu. Wpisać nazwę jednostki organizacyjnej, wprowadź odpowiedzialnego osoba, stanowisko i numer табелю. W wierszu „Spotkanie zaliczki” wprowadź „koszty podróży”.
4
Wypełnij tabelę. Najpierw wpisz kwotę, która została wydana na ręce. Poniżej podsumuj, czyli określ, ile otrzymano i wydatkowano środków. Obok napisz to samo, tylko za pomocą księgowości język, czyli zrób okablowania. Do tego potrzebne są dodatkowe dokumenty.
5
Wypełnij drugą stronę formularza. Wpisać datę i numer dokumentu, oznaczenie, sumę kosztów, дебетовый konto. Na przykład, przy zakupie materiałów w дебете wprowadź konto 10. Po tym, jak nagranie dokonane – podsumowując. Podpisz u odpowiedzialnemu twarzy.
6
Wróć do wypełniania pierwszego arkusza. W tabeli, gdzie trzeba było podać księgowe okablowania, wprowadź etapami koszty. W debet wpisać ten sam wynik, co i na odwrotnej stronie formularza, a w kredycie – 71.
7
Pod tabelą należy podać, ile aplikacji dołącza do formularza, do tego policz dokumentów potwierdzających. W prawym górnym rogu zatwierdzić raport, podając kwotę słownie i podpis.
8
Następnie wpisz kwotę zwrotu z подотчета podpisać dokument u głównego księgowego i kasjera.