Jak wręczyć list

Kiedy chcesz wysłać do odbiorcy dokumenty: oświadczenie, wniosek, kopię pozwu i inne, – korespondencja jest nie tylko ważną, a prawnie znaczące. Aby wręczenie odbyło się z punktu widzenia prawa, należy zachować pewną procedurę.

Instrukcja

1
Ułóż dokument, który będzie kierować do odbiorcy, w dwóch egzemplarzach. Jeden z nich musi zostać u ciebie.
2
Jeśli jest taka możliwość, zabierz dokument osobiście. Wręczenie należy przeprowadzić bezpośrednio do odbiorcy lub jego upoważnionego przedstawiciela. Uprawnienia przedstawiciela mogą upewnić pełnomocnictwa lub śledzić z ustawy. Korespondencji adresowanej osoby prywatnej, bezpieczniej dać mu samemu za pokwitowaniem. Jeśli przekazujesz dokumenty podmiotu, zrób to za pośrednictwem sekretariatu lub kancelarii. Odbiorca – urzędnik, można użyć dowolnej z tych opcji.
3
W przypadku odbioru osobistego należy zadbać, aby na swoim egzemplarzu została kwit przyjmowanie korespondencji osoby. Człowiek, któremu przekazuje dokument, musi napisać słowo „otrzymał”, swoje nazwisko i inicjały, a także aktualną datę i, oczywiście, zostawić malowane. Jeśli jest pracownikiem organizacji, powinno być wykonane także wskazanie wykonywany im stanowisko.
4
Gdy istnieje taka potrzeba, skierować korespondencję do odbiorcy za pośrednictwem kuriera lub pośrednika, nie zapominając poinstruować ich o tym, komu i jak należy ją wręczyć.
5
Jeśli nie masz możliwości dostarczenia korespondencji osobiście, lub beneficjent uchyla się od jej przyjęcia, skorzystaj z usług-mail. Należy zrobić przesyłka listem poleconym z potwierdzeniem i inwentaryzacji inwestycji. W niektórych przypadkach jest to jedyny wariant, w którym sąd lub inny uprawniony organ uznają wręczenie rozegrany. Na potwierdzenie faktu otrzymania przez adresata listy do ciebie wróci dokument – mail powiadomienia. Spis załączników potrzebujesz, aby mieć dowód kierunku pocztą nie pustego e-maile lub zewnętrznego dokumentu, a mianowicie tego, który chcesz wręczyć.
6
Po tym jak wróci powiadomienie, jego i jej załączniki dołączyć do pozostałej masz instancji dokumentu. Przechowywać, aż konieczność w tym nie odpadnie.