Jak szukać klientów kierownika sprzedaży
Zarobki kierownika sprzedaży zależy od jego dyplomatycznych cech i umiejętności, znalezienie nowych klientów. Czasem nawet doświadczony „продажник” doświadcza trudności w znalezieniu nowych klientów.
Trzeba
- – analiza rynku reklamodawców i ich zainteresowania w reklamie;
- – analiza konkurencji w ciągu ostatnich kilku miesięcy;
- – dane o młodych firmach, które weszły na rynek w ostatnim roku.
Instrukcja
1
Zbadaj rynek potencjalnych reklamodawców, którzy mogą być zainteresowani w reklamie. Często menedżerowie za mało badają branża, w której pracują, dzięki czemu bez uwagi są firmy, które mają małe obroty. Ale jak pokazuje doświadczenie, to właśnie sprzedaż najtańszych promocyjnych pakietów przynosi do połowy zysku każdego adware przedsiębiorstwa.
2
Skorzystaj z bazą klientów swoich kolegów w tym przypadku, jeśli w przedsiębiorstwie pracuje w stanie menedżerów sprzedaży. Ten sposób pozwala wymieniać się z pracownikiem klientami, którzy z niewiadomych przyczyn nie chcą iść na kontakt. W branży reklamowej często ważną rolę odgrywa to, jakie wrażenie menedżer zrobił na potencjalnego reklamodawcy. Najczęściej kluczową rolę odgrywa osobista niechęć, nieprzyjemne skojarzenia z samym kierownika lub nieudany znajomość. Transmisja potencjalnego klienta będzie przydatna nie tylko dla menedżera, ale i dla całego przedsiębiorstwa. Tak, dział handlowy wykazać lojalność i zaangażowanie w рекламодателе.
3
Analiza konkurencji w tym przypadku, jeśli nie prowadzisz taki monitoring miesięcznie. Wypisz nazwy wszystkich nowych reklamodawców, a także tych, którzy odmówił współpracy firmy, decydując się jej konkurencyjną organizacji. Wie pani, co zmusiło reklamodawcy zrezygnować z twojej oferty i jakie dobra jego przyciągają u konkurencji. Jeśli doszli do wniosku, że głównym problemem nie zależy od twojej pracy: słaba jakość poligrafii i mały nakład (do druku wydawnictw promocyjnych) lub mały ruch w okolicy lokalizacji banerów (dla firm reklamy zewnętrznej), to przenieście ten problem na spotkaniu lub poinformowanie o wynikach analizy przełożonemu.