Jak sprawdzić układ rozpalania xenon
Xenon, lub lampa ksenonowa – jeden z rodzajów rtęciowych. Jest to kolby ze szkła kwarcowego, wypełniony gazem pod wysokim ciśnieniem (do 30 atm). Xenon może nie palić się z dwóch powodów: świeża lampa lub uszkodzony moduł zapłonu.
Instrukcja
1
W zestaw ksenonowych lamp wchodzą blok rozpalania lampy i lampa sama w sobie. Blok rozpalania jest niezbędny do podawania wysokiego napięcia (25000 v) impulsu w lampę, w wyniku czego zaczyna się jonizacja ksenonowe, i lampa zaczyna разгораться. W czasie spalania осветительному centrali wymagane jest już mała moc – około 35 wat.
2
Aby zidentyfikować usterkę, ostrożnie wyjąć z bloku-reflektory xenon lampy. Sprawdzić wzrokowo. Odłącz przewody, lampy, idący od modułu zapłonu.
3
Podłącz przewody modułu zapłonu do innej sprawnej ksenonowej lampie. Jeśli lampka świeci się, oznacza to, że sprawa prawdopodobnie w lampie. Jeśli lampa nie świeci, to znaczy, że jest uszkodzony moduł zapłonu, i będę musiał go zmienić. Blok jest specjalny układ, запаянную w metalową obudowę. Oni liczą pięć pokoleń, najbardziej powszechne i uważane za wiarygodne bloki czwartej generacji, dlatego przy wyborze nowej lampy pierwszeństwo właśnie im.
4
Kup lampy, blok rozpalania których można wymienić w przypadku awarii.
5
Nie zapomnij o tym, że dotykać ksenonowej lampie trzeba ostrożnie, przez chusteczkę lub w gumowych rękawiczkach. Kolba jest dość kruche, a tłuszczowe ślady rąk mogą prowadzić do zmiany widma świecenia.
6
Należy również pamiętać, że podczas instalacji ksenonowych reflektorów należy instalować również system automatycznej regulacji kąta ich nachylenia i фароомыватель, aby licznik światłem, nie oślepiać kierowców jadących w przeciwnym kierunku.
Należy zwrócić uwagę
Lampy ksenonowe mają wiele zalet w porównaniu z innymi lampami używanymi w światłach auto, w tym i галогеновыми. Są one kilka razy jaśniejsze i bardziej wytrzymałe odpowiedników, niezawodne, oszczędne, nie przegrzewają się. Wady xenon odnosi się szybkość ich włączenia (kilka sekund), wysoka cena, a także niezdolność do pojedynczej wymiany. Wymiana reflektorów ksenonowych jest możliwa tylko parą, w przeciwnym razie kolor jednej reflektor będzie się różnić od innych.