Jak sprawdzać akt wglądu
W procesie działalności gospodarczej niektórzy szefowie celu ustalenia i potwierdzenia rozliczeń z kontrahentami używają akty wglądu. Zazwyczaj takie dokumenty najlepiej być przed wykonaniem sprawozdań, ponieważ pozwalają one znaleźć nieścisłości w kwotach i VAT.
Trzeba
- – dokumenty;
- – kalkulator;
- – formularz aktu wglądu.
Instrukcja
1
Przed tym, jak kształtować akt wglądu, sprawdź poprawność rejestracji, wypełniania podstawowych i dokumentów podatkowych (znaków faktur, faktur vat, приходных zleceń).
2
Po tym sprawdź poprawność operacji odbicia w rachunkowości. Pamiętaj, że jeśli zostanie popełniony błąd w okablowaniu, operacja może się nie włączyć do akt weryfikacji (jeśli używasz programu).
3
Jeśli żądasz akt uzgadniania ręcznie, wybierz wszystkie dokumenty. Złóż je w porządku chronologicznym – od pierwszego do ostatniego.
4
Można opracować formularz samodzielnie, tak jak ujednolicona forma nie została jeszcze zatwierdzona. Dokument ten powinien zawierać takie informacje, jak data sporządzenia; przedział czasu, za który odbywa się weryfikacja obliczeń; dane stron; numer dokumentu, data dokumentu, kwota zapłaty i pożyczki. W końcu akt weryfikacji powinny podpisać obie strony umowy.
5
Jeśli wcześniej były prowadzone obliczenia, zaznacz saldo na początek okresu. Informacje te można uzyskać z poprzedniej weryfikacji lub z karty do rachunku, w której odzwierciedlone są transakcje z tym kontrahentem (koszt 62, 76 i inne).
6
Następnie zacznij wypełniać akt. Jeśli zakupiono coś u kontrahenta, wprowadź kwotę kredytu, jeśli płacili za towar – w дебете. Na dole podsumuj, czyli просуммируйте kwotę zapłaty, pożyczki i dowiedz się różnicę, która będzie stanowić długiem tej lub innej strony.
7
Do weryfikacji potrzebny jest akt i od kontrahenta, za pomocą którego można uzyskać informacje na temat danych odzwierciedlenie w rachunkowości. Jeżeli ujawniły żadnych różnic, punktację dokumenty i identyfikacja niedokładne dane. Po uzgodnieniu umieścić podpis na egzemplarzu kontrahenta i oddaj swój egzemplarz mu na podpis. W końcu umieść niebieski odbitka wydruku organizacji.