Nasze życie dzisiaj jest nie do pomyślenia bez reklam. Oryginalne, prawdziwe i emocjonalnie atrakcyjne promocyjne orędzia zawsze interesujące dla konsumenta. A to oznacza, że z powodzeniem spełniają swoją podstawową funkcję: kształtować popyt i stymulować sprzedaż towaru lub usługi.Sprzedawać! „Pozytywne” dobrej reklamy nie do podważenia: ona informuje, przyczynia się do poprawy istniejących produktów i opracowanie nowych, przyczynia się do konkurencji. Napisać właściwy tekst reklamy i nauka, sztuka i rzemiosło.
Instrukcja
1
Reklama w prasie, druk, ekranowa (tv, wideo-reklama), zewnętrzna, reklama w radiu, w transporcie, w miejscu sprzedaży, pamiątki i inne: kanałów i form reklamy – wiele. Wszystkie swoje cechy, ale są i uniwersalne prawa praktyki reklamowej (zwłaszcza w reklamach prasowych).
Przed przystąpieniem do tworzenia adware wiadomości, należy sporządzić wyobrażenie o tym, co, gdzie, komu, kiedy i jak będzie się reklamować. Zawsze należy pamiętać o przykazań mistrza reklamy D. Ogilvy ’ ego: „Jeśli to się nie sprzedaje, to nie kreatywność”.
2
Jasno przedstaw pozycję rynkową towaru lub usługi, czyli zebrać informacje o jego cechach, konkurencyjnych przewagach, unikalnych cechach. Należy ustalić konkretne korzyści, jakie otrzyma klient przy zakupie obiektu swojej reklamy. Stwórz jasny do zrozumienia, przemyślany w szczegółach obraz towaru z wyraźnym ukierunkowaniem na konkretnego konsumenta – grupy docelowej.
W reklamie obchodzeniu się unikać negatywnych obrotów. „Będziecie zdrowi” – lepiej, niż „nie będzie bolało”. Proste, ale pozytywnie działające na wszystkich słów, np.: „za darmo”, „nowość”, „naturalny”, „oszczędność”, „szybko”, „łatwo”, „zysk”, itp. Tekst reklamy powinien przedstawiać fakty, a nie tylko zatwierdzenia.
3
Weź pod uwagę: zazwyczaj adware postępowanie składa się z trzech części – części graficznej, hasła, w bloku informacyjnym. Slogan reklamowy slogan, wezwanie, hasło. Jego cel – przyciągnąć uwagę klienta ( „Nigdzie poza, jak w Моссельпроме”). W bloku informacyjnym najważniejsze – istotą towaru, usługi, jej korzyści, „odchylenie” od konkurencji (identyfikacja wizualna), nakłanianie klienta do działania (w tym zniżek i ulg), adres (komunikacja).
4
Nie zapomnij o sposobach zwiększenia czytelności reklamy.
Oto niektóre z nich:
• Ogłoszenie, które wydrukowano drugim kolorem, szacuje się, że bardziej widoczne czarno-białych na 22%, a многокрасочное – 65%.
• Reklamy w 1/4 paski, które są rozciągnięte w kolumnę, przyciągają nieco więcej uwagi, niż wyciągnięte wzdłuż lub kwadratowe.
• Wygrywa każdy kolor pola w porównaniu z białym kolorem.
• Reklamy w виньетке, ramki, kole (w każdej ramki) będzie czytać szybciej.
• Wybierz najważniejsze słowo (frazę) czcionką.
• Jeśli wygląd produktu, jego projekt ma duże znaczenie dla konsumenta, zrób zdjęcie towaru głównym elementem.
• Pamiętaj, że pierwsza i ostatnia część informacji reklamowej są zapamiętywane bardziej trwale – „efekt krawędzi”.
5
Zadbaj o właściwym doborze kolorów swojej reklamy. „Mechanizmy” emocjonalnego oddziaływania kolorów na człowieka opisane w wielu źródłach (pamiętaj o słynnej kolorystyce teście szwajcarskiego psychologa M. Lusher). Wiadomo, że zrównoważony stosunek do koloru ukształtowało się u człowieka w ciągu długiego okresu historycznego rozwoju (kolor żółty – aktywny słoneczny dzień i jego troski, ciemno-niebieski – nocny spokój).
Do wyboru (i najwięcej) kolorów w reklamie wpływa wiele czynników: sam tworzony obraz produktu lub usługi, psychologiczne cechy kupującego (konsumenta), środki promowania technologia transmisji koloru (niska jakość poligraficznego wykonania może zniweczyć planowany efekt), itp. Zgadzam się, że kolor czerwony na paczce papierosów jest postrzegany jako symbol ich twierdzy, niebieski i biały – lekkości, zielony przypomina o ментоле, złoty kojarzy się z wysokiej jakości, mnóstwo „złota” – z wysoką ceną.
Umiejętnie użyty kolor nie tylko poprawia widoczność i atrakcyjność adware orędzia: tworzy odpowiedni nastrój, tworzy wizerunek.
Należy zwrócić uwagę
Jeśli nie masz własnego doświadczenia w produkcji materiałów reklamowych, postaraj się prawidłowo korzystać z obcy: odwiedzić kilka wystaw, prezentacji firm, sklepów firmowych. Postaraj się zebrać jak najwięcej prospektów, broszur, ulotek i ofert handlowych. Przeanalizuj je, oznacz to, co podoba ci się w tekstach i projektowaniu, a co nie. Nigdy nie kopiuj cudzych pomysłów – tylko „подпитывайте” nimi swoje, unikając cudzych błędów.
Porada
Wybierając to lub inne połączenie kolorów w reklamie, należy pamiętać skojarzenia: czerwony i czarny to kolor żałoby, naprzemienne żółtych i czarnych pasów – malowanie maszyn budowlanych itp. Nie budzą wątpliwości trwałe skojarzenie z kolorem niebieskim każdej działalności związanej z morzem i wodą, z srebrnym – lotnictwa, z zielonym – roślinna. Zawsze znane przykłady użycia oryginalnych kolorów („Sbierbank” – zielony i biały).