Jak śledzić postępowanie
Każdy obywatel Federacji Rosyjskiej ma prawo zwrócić się do organów władzy wykonawczej. Skierować swoją sprawę można pocztą lub e-mail, wyślij przez sekretarza. W wielu regionach istnieją już e-odbiorcze. Mimo, że rosyjskim prawem określony tryb rozpatrywania skarg i wniosków, ruch dowolnego dokumentu lepiej śledzić.
Trzeba
- – komputer z dostępem do internetu;
- – telefon;
- – kopia odwołania;
Instrukcja
1
Dowiedz się, czy jest podłączony odpowiedni organ władzy do Jednolitego systemu elektronicznego zarządzania dokumentacją i obiegu dokumentów. Jeśli ten system w swoim regionie działa już, to lepiej z niej skorzystać. Wejdź na stronę e-recepcji. Znajdziesz tam formularz skarg, wniosków i odwołań.
2
Prawidłowo ułóż tekst odwołania. Pytanie powinno wchodzić w zakres kompetencji tego organu, a skarga lub wniosek — dotyczyć konkretnych problemów. Organy władzy publicznej nie będą rozpatrywane dokumenty zawierające słowa niecenzuralne. Nikt nie będzie odpowiadać na retoryczne pytania. Podaj dokładny adres do korespondencji, a także adres e-mail.
3
Jeśli zdecydujesz się na dostęp do organów władzy poprzez e-biuro — poprawnie wypełnić formularz. W specjalnym oknie wybierz kategorię. Sporządź krótki, ale zrozumiały tekst. Wielkość jego jest zwykle ograniczona, więc malować wszystko w szczegółach nie trzeba. Udowodnić swoją skargę można za pomocą zeskanowanych dokumentów, które można dołączyć do tekstu.
4
Przekazując orędzie osobiście przez sekretarza lub ogólny dział administracji, należy upewnić się, że dokument zarejestrowany i zanieśli do dziennika. Na drugim egzemplarzu pracownik powinien określić datę dokumentu i jego numer rejestracyjny. Jeśli zdecydujesz się skorzystać z usług zwykłej-mail, wyślij apel listem poleconym lub za potwierdzeniem.
5
W każdym razie wprowadź adres e-mail, na który będą wysyłane powiadomienia o przebiegu przeglądu dokumentu. Do rejestracji dokumentu skierowanego przez e-mail, zainstalowana okres w trzy dni. W ustawie nie określono, sezonowych to dni robocze. Zazwyczaj pracownicy urzędów rejestrują dokumenty przez trzy dni.
6
Jeśli skierowali swoje postępowanie nie ten organ, który zajmuje się tym problemem, departament rządowy musi w siedmiodniowy termin przekierować dokument w inną strukturę. Dla dokumentów elektronicznych zainstalowanych i czas przekierowania do organu władzy wykonawczej, do kompetencji którego wchodzi dany pytanie. To musi być wykonane nie później niż w ciągu pięciu dni. O przekierowaniu sprawy wnioskodawca otrzymuje również powiadomienie e-mail.
Porada
Nie mając kontaktu z prawem powiadomienia, użytkownik ma prawo zwrócić się do tego organu, gdzie kierowano z prośbą. Ruch wszystkich dokumentów jest rejestrowane. Wniosek należy skierować pod tym samym adresem e-mail, podając numer rejestracyjny sprawy i datę jego nadania.