Jak rozebrac tylna przełącznik

Jeśli jazda na rowerze jest przerwany соскакиванием łańcucha z powodu jej słabego napięcia, a tylna przerzutka nie działa podczas dokręcania pokrywy na górę, więc nadszedł czas, aby zająć się jego regulacją. Można to zrobić w kilku krokach.

Trzeba

  • – rower z przełącznikiem prędkości.

Instrukcja

1
Oczyść z brudu przełącznik, rolki i napinacz i łańcuch. Najnowszą nasmarować. Należy zwrócić uwagę na to, że śruby w tylnych przełącznikach mogą, w zależności od modelu, znajdować się inaczej. Ograniczające śruby najczęściej znajdują się z boku, a nie z tyłu..
2
Załóż łańcuch na najmniejszą zębatkę z tyłu i z przodu. Na włączniku zlokalizuj śrubę regulacyjną L i śrubę H. Odkręcić cięgno tylnego przełącznika. Do tego zgodnie z ruchem wskazówek zegara obróć do oporu bęben regulacji naciągu. Te same czynności należy wykonać z bębnem na манетке.
3
Zdejmij cięgno. Za pomocą wewnętrznego sześciokąta poluzuj śrubę mocowania liny i wyjmij go z uchwytu. Można nie wyjmować go z przełącznika, należy jednak sprawdzić, w jakim jest stanie. Расплетенный lub zużyta linka wymienić, a brudny – oczyścić i nasmarować. Przedstawiony w porządku, on zapewni precyzyjne zmiany biegów.
4
Zaznacz duże transmisji. Do tego stań z tyłu roweru i wyrównać najlepszą gwiazdę i rolki napinacza, obracając śrubę H. Dopilnuj, aby rolki były w jednej linii z gwiazdką.
5
Jeśli rolki napinacza pozostaną ścięciem w prawo, łańcuch będzie przechodzić na wielkie gwiazdy z trudem. W tym przypadku obróć śrubę N w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara. Jeśli filmy będą przesunięte w lewo, łańcuch nie jest w stanie swobodnie poruszać się na mniejsze gwiazdki. Tutaj należy obrócić ten sam śrubę w kierunku przeciwnym do kierunku ruchu wskazówek zegara. Przy prawidłowo wyregulowanych dużych biegach łańcuch na najmniejszą koronką będzie działać cicho i bez перескоков w kierunku.
6
Ustawić cięgno. Włóż go pod śrubę mocowania. Jedną ręką mocno napiąć go, a drugi w tym momencie dokręcić śrubę mocowania. Jeśli dostępna jest rowek do liny, a następnie upewnij się, że cięgno trafił w nią, a nie położył się obok. Dokręcając śrubę, wyraź ostrożność i nie walcz gwint.
7
Ustaw małe transmisji. W tym celu należy odkręcić śrubę L prawie do końca, tak, aby nie ograniczał ruch przełącznika. Zacznij pedałować i jednocześnie przesunąć манетку na pierwszy bieg. Rób to ostrożnie, ponieważ do regulacji obwodu może dostać się w szprychy, проскочив lewo największej gwiazdy.
8
Ustaw małe transmisji. Stojąc z tyłu roweru, przekręć śrubę L i wyrównywać największą gwiazdkę i rolki napinacza, dopóki nie znajdą się w jednej linii. Zazwyczaj śrubę należy dokręcić przed rozpoczęciem jego ograniczony obrotów.
9
Wyregulować napinacz łańcucha. Umieszczenie jej na najlepszą małą przednią i największą tylne koła łańcuchowe, rolki pedału temu. Jeśli górna rolka napinacza do zębów koła obróć śrubę, osiągając zawieszenia rolki od zębów na 5 mm. Następnie ustawić łańcuch na najmniejszej gwiazdkę i sprawdź napięcie łańcucha tam.