Jak przyspieszyć nagrzewanie silnika
Przy minusowych temperaturach powietrza samochód nagrzewa się do stanu nie raz. Czas trwania procesu zależy od prędkości ocieplenia загустевшего oleju i zimnego płynu chłodniczego. Istnieje kilka sposobów, aby przyspieszyć nagrzewanie silnika.
Trzeba
- Element grzejny, электронагревательный wodne ogrzewanie postojowe, термоаккумулятор, podgrzewacze przewodów paliwowych, wstępnego ciekły podgrzewacz.
Instrukcja
1
Użyj element grzejny, który jako pierwsi ustalili wojskowe w misce olejowej skrzyni korbowej silnika, jeśli uda ci się znaleźć taki rarytas. Konstrukcja pracowała od zatrudnienia baterii i przed uruchomieniem trochę подогревала olej silnikowy. Co prawda, przy tym znacznie разряжалась akumulator, i tak osłabiony mrozem.
2
Rozgrzewać samochód w takim trybie. Uruchom silnik. Zebrać z maszyny śnieg, oczyścić szyby i powoli wynosimy się stąd. Silnik, oczywiście, nie zdąży się nagrzać do temperatury roboczej, jednak przy jeździe proces nagrzewania przebiega szybciej. Przygotowanie silnika do obciążenia – pierwszy kilometr poruszaj się wolno, obroty mocno nie podnoś. Do tego w aucie, oprócz silnika, trzeba rozgrzać zawieszenia, rozpórki, przekładnia kierownicza, skrzynię biegów, a one nagrzewają się tylko w podróży.
3
Jest jeszcze jedna sztuczka: włącz bardziej energochłonnych konsumentów – światła drogowe, wszystkie обогревы, aby wzrosło obciążenie generatora. To również przyspiesza rozgrzewanie silnika.
4
Wybierz jeden z nowoczesnych systemów wstępnego podgrzewania silnika. Na przykład, электронагревательный wodne ogrzewanie postojowe. Podłącz go przez gospodarstwa domowego gniazdka, a trzy godziny później płyn chłodzący подогреется do odpowiedniej temperatury. Prawda, urządzenia nie wolno pozostawiać bez nadzoru. Konstrukcji, запитанные od akumulatora, bezpieczniej, ale szybko rozładowują baterię.
5
Postaw na samochód термоаккумулятор. Ta opcja jest odpowiednia dla tych, którzy korzystają z samochodu prawie codziennie. Podczas pobytu w specjalnym termosie gromadzi się płyn chłodniczy, ogrzane do temperatury roboczej. Po uruchomieniu gorący płyn chłodniczy pompy подкачивается w system chłodzenia, ogrzewając ciecz chłodzącą na 15-20oc. Uruchomienie silnika jest ułatwione, i nagrzewa się on szybciej. Szkoda, że cieplnej bateria trzyma temperaturę, nie więcej niż dwa dni.
6
Ustaw automatyczne podgrzewacze przewodów paliwowych, zwłaszcza jeśli samochody diesel silnik. Poprawiają płynność paliwa, palność топливовоздушной mieszanki, jej испаряемость. Pozwalają pozbyć się szronu w układzie paliwowym, który powstaje tam przy tankowaniu benzyny o niskiej jakości. Dla większej funkcjonalności i ekonomiczności podgrzewacze przewodów paliwowych należy używać wraz z термоаккумулятором.
7
Zastosowanie wstępnego ciekły podgrzewacz. Сгорающая w jego celi топливовоздушная mieszaninę ogrzewa płyn chłodniczy, który jest następnie pompowana pompą i za 30-60 minut podgrzewa silnik i chłodnica. Czas rozpoczęcia podgrzewania programowanie, sterowane ogrzewanie zdalnie. System przechodzi w tryb gotowości, gdy temperatura przeciw zamarzaniu osiąga 85оС. Jej spadek poniżej określonego minimum obejmuje ogrzewanie ponownie. Minus podgrzewacza wody – dodatkowe zużycie paliwa. Jednak dla jednego cyklu nagrzewania benzyny wymaga mniej (nie więcej niż 1 l na godzinę) niż dla rozruchu i rozgrzewania zimnego silnika (do 1,5-2 l paliwa). Jeszcze jedna wada: takie systemy nie wolno używać w zamkniętych pomieszczeniach, aby nie zatruje tlenkiem węgla. A jednak to najbardziej skuteczny sposób, aby szybko rozgrzać silnik.