Jak promować nowy produkt na rynek

Właściwy wniosek nowego produktu na rynek – jeden z kluczowych aspektów marketingu. Udany start nowości jest w stanie zapewnić produktu wysoką rentowność i ugruntowaną pozycję. Przygotowania do tego etapu nie mniej ważne, niż bezpośrednia praca sprzedaż towaru.

Trzeba

  • – badania marketingowe;
  • – usługi dekoratorskie;
  • – materiały promocyjne;
  • – pieniądze;
  • – personel.

Instrukcja

1
Zrób badanie rynku. Twój cel – określić konkurencyjne otoczenie, pozycjonowanie własnego towaru, cechy popytu i istniejącą sytuację cenową. Wyniki analizy będą dla ciebie jednym z kluczowych czynników przy wyprowadzeniu towaru na rynek.
2
Zaznacz jedno lub kilka UPT (unique selling proposition), które towarzyszą swój produkt. Mogą to być niezwykłe właściwości, niska cena, постпродажное obsługa, wysoka jakość, darmowa wysyłka i obsługa. W tym przypadku potencjalny konsument powinien zrozumieć, dlaczego musi kupić właśnie twój produkt, a nie podobny.
3
Na podstawie gotowego UPT stworzyć strategię promocji. Wybierz slogan, cechy kampanii reklamowej, najbardziej skutecznych nośników i metod promocji. Sporządź plan marketingowy, który pomoże ci racjonalnie budżet na wyprowadzenie towaru na rynek. Jeśli konkurencyjne otoczenie jest na tyle silna, a podobnych towarów sporo, wybierz bardziej agresywne metody promocji. Prowokacyjne zdanie, dumping cenowy, głośne akcji promocyjnych: na początku w ruch mogą pójść wszelkie metody, nie są sprzeczne z przepisami prawa i etyki.
4
Opracuj charakterystyczne logo dla danego produktu. Na jego podstawie utworzyć pełny styl, który sprawi, że towar jest rozpoznawalny i pomoże konsumentowi łatwo odróżnić go od rówieśników. Wypuść pamiątki produkty z logo, a także materiały POS do umieszczenia w miejscach sprzedaży.
5
Tworzenie „odroczony” popyt na twój produkt, нагнетайте sztuczne zamieszanie w sprawie uruchomienia na długo przed startem. Na przykład, po wyjściu na rynek e-nowości wskazane jest, aby sprowokować dyskusję na ten temat na forach internetowych, zamieszczać artykuły informacyjne w prasie, rekrutować agentów, którzy będą осведомляться o nowy produkt w sklepach. W ten sposób można odnieść do sytuacji, gdy o swoim produkcie już będą wiedzieć jeszcze przed jego pojawieniem się na rynku.