Jak potwierdzić status samotnej matki

Samotna matka to kobieta urodziła dziecko bez oficjalnego małżeństwa. U dziecka w rubryce „ojciec” stoi puste lub ojciec wpisany ze słów matki. Potwierdzić status samotnej matki można, a w organach ochrony socjalnej ludności dowód. W tym celu należy zebrać pakiet dokumentów.

Trzeba

  • – paszport;
  • – akt urodzenia dziecka;
  • – oświadczenie;
  • – pomocy formularza nr 25;
  • – zaświadczenie o składzie rodziny;
  • – zaświadczenie o dochodach;
  • – pomoc ze służby zatrudnienia;
  • – wyciągu z rejestru domu i konta osobistego;
  • – świadectwo pracy (bezrobotny, nie состоявшим zarejestrowany w usłudze zatrudnienia).

Instrukcja

1
Jeśli urodziłaś dziecko bez męża, nie są w zarejestrowanym związku małżeńskim, ojciec dziecka nie jest zainstalowany przez sąd i od niego nie wpłynęło oficjalne oświadczenie o uznaniu ojcostwa, masz prawo których możecie następnie zmienić status samotnej matki i otrzymywać państwowe świadczenia wypłacane przez organy ochrony socjalnej ludności. Samotną matką jest nie tylko kobieta, urodziła dziecko, ale i przyjęła dziecko na zewnątrz oficjalnego małżeństwa.
2
Podczas rejestracji faktu urodzenia dziecka w organach urząd stanu cywilnego w miejscu zamieszkania, otrzymają zaświadczenie jednolity formularz nr 25.
3
Przedstaw w organy ochrony socjalnej ludności otrzymaną pomoc, akt urodzenia dziecka, paszport obywatela Federacji Rosyjskiej. Napisz wniosek o uzyskanie statusu samotnej matki.
4
Również trzeba uzyskać zaświadczenie o dochodach formy 2-PIT, zaświadczenie z miejsca zamieszkania o składzie rodziny, wyciąg z brownie książki i konta osobistego. Zaświadczenie o dochodach można uzyskać, kontaktując się do pracodawcy, od którego odchodziły na urlop macierzyński. Jeśli przed porodem nie pracowali, otrzymają zaświadczenie o wysokości stypendium. Bezrobotnym kobietom należy przedstawić zaświadczenie ze służby zatrudnienia lub pracowników książki.
5
Ze wszystkich dokumentów zdjąć kserokopie i dołączyć do oryginałów przedstawionych dokumentów.
6
Dokumenty rozpatruje komisja. Terminy na rozpatrzenie nie przekracza 30 dni kalendarzowych.
7
Po upływie określonego czasu otrzymasz dowód samotnej matki, która gwarantuje szereg państwowych świadczeń. W szczególności samotnym matkom, wypłacane podwójnie dodatku miesięcznego do czasu osiągnięcia przez dziecko wieku 16 lat (ustawa nr 81-Ф3 od 19 maja 1995 roku).
8
Najczęściej kobiety, родившие dziecka poza małżeństwem, nie sporządza dokument samotnej matki, tak jak wszystkie świadczenia wyznacza dział ochrony socjalnej ludności, a do tego resortu wystarczy okazać pakiet wymienionych dokumentów i zaświadczenia z organów URZĘDU stanu cywilnego.
Należy zwrócić uwagę
Dokument wymagany w celu potwierdzenia statusu samotnej matki przy załączaniu wszystkim do uzyskania mieszkania lub poprawy warunków mieszkaniowych. Wraz z wejściem w życie nowego kodeksu Mieszkaniowego w 2005 roku samotne matki nie mają prawa dostać mieszkanie lub poprawić swoje warunki mieszkaniowe pierwszeństwa lub w pierwszej kolejności. Umieścić je w ogólną wszystkim, dlatego dokument potwierdzający status nie jest tak ważne.