Jak podłączyć obrotomierz na Oku

„Oka” jest bardzo kompaktowy i ekonomiczny miejski samochód. U starszych modyfikacji jest istotny minus – brak obrotomierza. To znacznie komplikuje proces jazdy dla początkujących kierowców. Dlatego najlepiej ustawić w „Oka” obrotomierz.

Trzeba

  • – zestaw wkrętaków;
  • – lutownica;
  • – nowy obrotomierz;
  • – klucz.

Instrukcja

1
Jeśli nie chcesz wydać dużo czasu na pełną instalację obrotomierza, to możesz kupić model, który działa od zapalniczki. Taka obrotomierz mierzy różnicę w napięciu pokładowy systemie i przekłada jej informacje na temat liczby obrotów silnika w danym momencie. Aby używać tego urządzenia, należy podłączyć wtyczkę do gniazda zapalniczki samochodowej, a obudowa przykleić na dwustronną taśmę w to miejsce idealne na торпеде.
2
Należy pamiętać, że obrotomierz podłączony za pośrednictwem gniazda zapalniczki samochodowej, będzie wyświetlać wartości obrotów silnika z pewnym błędem. Dzieje się tak z powodu utraty części prądu. Aby zminimalizować jej, można przylutować przewody do gniazda zapalniczki bezpośrednio. Przy tym upiec dwie pieczenie na jednym ogniu – gniazdo zapalniczki pozostanie puste, a błąd sprowadza się do minimum. Do tego delikatnie wyjąć metalowy korpus, поддев go ostrzem śrubokręta.
3
Оголите przewody. Lutowania przewody obrotomierza do przewodów do gniazda zapalniczki, z zachowaniem zbieżność kolorów. Zamontować obudowę na торпеде i przymocuj go za pomocą śrub. Maskuje przewód. Można włożyć go pod torpedą.
4
Kup obrotomierz do bezpośredniego podłączenia. Teraz na półkach sklepów motoryzacyjnych można znaleźć duży wybór różnych modeli тахометров. Można wybrać odpowiedni wzorem i kolorem podświetlenia. Można również kupić obrotomierz ze specjalną żarówką, która świeci się po osiągnięciu przez silnik określonego poziomu obrotów.
5
Zdjąć obudowę kolumny kierownicy. Pod nią znajdziesz wiązkę przewodów, стянутый plastikową opaską. Przeciąć opaskę i znajdź przewody do podłączenia obrotomierza. To można zrobić, po zapoznaniu się z instrukcja obsługi samochodu. także odwiedzić forum miłośników samochodów „Oka”. Można tam znaleźć szczegółowe instrukcje z ilustracjami. Lutowania przewód czerwony do plusa zapłonu, na wyjście cewki zapłonowe trzeba przylutować zielony, na podświetlenie zegarów – białe, na masę lutowania czarny lub brązowy. Instalacja jest zakończona.