Jak podłączyć alternator na VAZ 2106

Jeśli podczas pracy samochodu VAZ 2106 na desce rozdzielczej świeci się kontrolka ładowania baterii, należy przeprowadzić wstępną kontrolę samochodowego alternatora. W przypadku, gdy w trakcie kontroli wykryto ogólna usterka alternatora, trzeba go zdjąć w celu przeprowadzenia dokładniejszej weryfikacji i późniejszej naprawy. W związku z tym, właściciel samochodu VAZ 2106 powinien umieć zdjąć alternator, a następnie poprawnie go podłączyć.

Trzeba

  • – generator;
  • – śruby;
  • – klucze;
  • – śruby;
  • – podkładki;
  • – woltomierz.

Instrukcja

1
Instalacja alternatora samochodowego, jak i jego demontaż, odbywa się na wyciągu lub w poszukiwania dziurze. Umieść nowy alternator w wyznaczonym dla niego miejscu (w pobliżu silnika) i ustalić jego położenie za pomocą śruby i podkładki. Następnie załóż nakrętkę dolnego mocowania alternatora.
2
Załóż dwa przewody z wyjścia „30”: przewód 1, pochodzących z gniazda głównego wyjścia uzwojenia stojana, i przewód 2, pochodzących z wypłaty щеткодержателя „67”. Należy zachować ostrożność i nie pomyl te przewody. Charakterystyczną cechą przewody 1 i wyjścia „67” – brak izolacji hamulcowych.
3
Przykręć nakrętkę mocowania przewodów do wniosku samochodowego alternatora i załóż z góry na wniosek „30” gumowy kapturek ochronny. Następnie przykręć nakrętkę, z pomocą której generator mocuje się na listwie rolka.
4
Założyć pasek alternatora najpierw na wał korbowy, potem na koło pasowe alternatora, a dopiero potem na koło pasowe pompy. Następnie stresuje dokręcenie mocowania alternatora do rolka listwie znajdującej się w komorze silnika.
5
Zaznacz грязезащитный osłonę i zablokować go, wkręcając 12 śrub mocujących. I to wszystko: alternator zainstalowana na należne jej miejsce.
6
Po instalacji alternatora przesuń jego sprawdzenie. Choć istnieją trzy sposoby sprawdzenia sprawności alternatora (na samochodzie, za pomocą oscyloskopu, a także na stoisku), najbardziej do przyjęcia w warunkach domowych jest sprawdzanie alternatora w samochodzie.
7
Uruchom silnik przy obrotach silnika 2500-3000об/min i pełnym naładowaniu baterii zmierz napięcie na zaciskach akumulatora. Jeśli wynik okaże się bardziej lub mniej wartości normalnej (14 v), to problem najprawdopodobniej tkwi w przekaźnik kontroli napięcia. Jeśli po wymianie przekaźnika wskaźnik napięcia odbiega od normy, ustanowione na samochód generator wymaga remontu.
Należy zwrócić uwagę
Nie sprawdzaj stan alternatora, odłączając go od akumulatora! Może to spowodować gwałtowny skok napięcia, z powodu czego w generatorze spłonie blok prostowniczy.

Porada
Zacisk „minus” akumulatora składać można tylko wtedy, gdy włączone są światła drogowe światła: zapobiegnie to gwałtowny skok napięcia.