Jak ocenić administratora systemu

Obowiązki сисадмина w każdym zakładzie pracy jest dość specyficzne i do ich realizacji wymagane jest człowiek, z wąskimi specjalistyczną wiedzę. Więc sprawdzić i ocenić jakość pracy pracownika IT-jednostki jest dość trudne laika. Pytanie o to, jak oceniają administratora systemu i jakie kryteria skuteczności przy tym korzystać można rozwiązać tradycyjnymi metodami.

Instrukcja

1
Zazwyczaj od сисадмина wymaga tylko bezproblemowa praca w sieci lokalnej i zapewnienie bezpieczeństwa komputerowego, często wykonuje również funkcje pomocy technicznej. Złóż rejestr ogólny rachunkowości, w którym przechwytuje wszystkie żądania i obsługi użytkowników. Jeśli administratorów kilka, to kierownik grupy powinien decydować, kto z nich będzie wykonywać tę piosenkę. Ocenić ilość zadań, które wykonywał każdy administrator systemu za miesiąc z uwzględnieniem szybkości ich wykonania, jakości rozwiązania i braku ponownych wniosków w tej samej sprawie.
2
Można użyć innej metody. Dla tego opisać wszystkie procesy biznesowe, które decyduje IT-dział w firmie. Na podstawie tego opisu optymalizacja struktury i liczby administratorów systemu z uwzględnieniem funkcjonalności tego działu.
3
Rozkazem wprowadź różne miejsca i stanowiska. To może być asystent сисадмина, sysadmin, starszy sysadmin, itp. Dla każdego stanowiska opracuj должностную instrukcję, opisz funkcjonalność i strefy odpowiedzialności. To eliminuje trwałe zasada „każdy z nas zajmuje się wszystkim”, który przyczynia się do przejścia odpowiedzialności na siebie i prowadzi do tego, że w rezultacie będzie nikogo prosić.
4
Określ wtyczkę wynagrodzenia dla każdego postu lub rozładowania stwórz strukturę i personelu harmonogram działu. Zatwierdzić wszystkie dokumenty u pracodawcy.
5
Przesuń certyfikat pracowników działu IT. Ocenić ich pracę na podstawie opinii i techniczne, tym bezpośredniego przełożonego – kierownika jednostki organizacyjnej. Jeśli nie, skorzystaj bardziej formalny sposób – przeprowadzić rozmowę kwalifikacyjną.
6
Na podstawie wyników przeprowadzonej oceny dostosuj stanowiska i wynagrodzenia administratorów systemów. Jeśli administrator systemu ma wiele skarg i wyraźnie nie jest w stanie zapewnić wydajność sprzętu i sieci lokalnej, z nim lepiej się rozstać, a nie zmniejszyć mu wynagrodzenie. W tym przypadku dla przedsiębiorstwa będzie tańsza zaproszenie do bardziej właściwego specjalisty, niech nawet na wyższą stawkę.
7
Opracuj instrukcję dla użytkowników sieci, w niej określa kolejność dostępu do сисадминам, określ, kto z nich na jakie pytania odpowiada i w jakim czasie powinien zidentyfikować i rozwiązać tę lub inną usterkę lub wykonywania określonej pracy. To pozwoli na korzystanie z obiektywne kryteria przy ocenie jakości pracy każdego administratora systemu.