Jak naprawiać skutery

Jaki by nie był skuter, z nim może zdarzyć się awaria z winy producenta, samego kierowcy lub z powodu złych dróg. Czy można kupić skuter, który nie chce zapalić, a może po prostu wykorzystać go zbyt długo. Jeśli nie masz specjalnej ochoty płacić za naprawę lub przyczyna awarii skutera jest niewielka, to można próbować naprawiać go samodzielnie.

Trzeba

  • — specjalistyczne klucze (свечник, oczkowy, płaski);
  • — śrubokręt (śrubokręt, płaski);
  • — ściągacze, компрессометр i inne narzędzia w razie potrzeby.

Instrukcja

1
Przed przystąpieniem do naprawy skutera, należy przeprowadzić jego diagnostykę. Podstawowa zasada rozwiązywania problemów jest następująca: należy stopniowo eliminować różne czynniki (elementy systemu), aby ustalić przyczynę usterki w którymś z nich. Dlatego należy wykonywać diagnostykę w ściśle określonej kolejności, od początku łańcucha do końca. Na przykład, jeśli nie ma iskry, nie trzeba od razu wymieniać centralkę: najpierw upewnij się, że masz sprawny alternator, po tym sprawdź okablowanie itp.
2
Właściwie to tych przyczyn może być bardzo wiele, jednak wszystkie one są podzielone na kilka kategorii: problemy z zapłonem, układem paliwowym lub z CPG (centrum tłokowy grupą). Jeśli kompresja jest, iskra i paliwo w porządku, to skuter powinien uruchomić. Jeśli system nie działa, jednak wszystkie te 3 kategorie w normie, to znaczy, że jakiegoś elementu brakuje.
3
Należy pamiętać, że normalna praca silnika jest bezpośrednio związana z normalną pracą sprzęgła, wariatora, a także grupą zaworów i wałka rozrządu. Inaczej mówiąc, przy prawidłowo funkcjonujących systemach zapłonu, zasilania i CPG problem może być, na przykład, w skrzyni biegów, ponieważ moment obrotowy wału korbowego przenoszony na wariatorem bezpośrednio.
4
Odnośnie sprawdzenia układu paliwowego, w pierwszej kolejności sprawdź jakość benzyny. Być może twój skuter stał przez długi czas (kilka miesięcy lub dłużej). To wystarczająco dużo czasu, aby benzyna stracił liczba oktanowa i nie miał możliwości się zapalić. Aby rozwiązać ten problem, należy spuścić paliwo ze zbiornika i włóż nowy. Ponadto, sprawdź pod kątem zanieczyszczenia gaźnik, zbiornik i benzofiltr. Upewnij się, integralności czy zawór paliwa i prowadzące do niego rurki.
5
Aby sprawdzić zapłon, może być na tyle sprawdzenia iskry na dostępność, ale trzeba wziąć pod uwagę, że do zapłonu iskry może być niewystarczające z powodu uszkodzenia cewki lub okablowania. W ogóle, podczas kontroli działania zapłonu należy wziąć pod uwagę wszystkie ogniwa tego łańcucha (generator, przełącznik, przewody, cewka).
6
Sprawdzić kompresję można za pomocą компрессометра. Wskaźnik wartości normalnej powinno być nie mniej niż ośmiu, jeśli nie, to mówi o tym, że są problemy z zużyciem środkowej tłokowy grupy. Przyczyny zużycia CPG mogą być różne – na przykład, непропитанный (lub w ogóle brak) filtr powietrza pomija wiele cząstek piasku i pyłu w komorze spalania. Nieprawidłowy (agresywny) styl obsługi motoroweru może spowodować termiczne прихвату i klin. Zbyt duży przebieg może doprowadzić do wycieńczenia ścianek cylindra, co CPG trzeba naprawiać.
Należy zwrócić uwagę
Jeśli nie używać oryginalnych części zamiennych, w tym przypadku zwiększa ryzyko nagłej awarii i, odpowiednio, ryzyko dostania się do wypadku.

Porada
Jeśli naprawa skutera okaże się zbyt trudne, powierzyć zrobić go wykwalifikowanym i doświadczonym profesjonalistom w wyspecjalizowanym warsztacie. Przecież jakość naprawy skuterów zależy nie tylko od dostępności umiejętności i umiejętności, ale i odpowiedniego sprzętu, oryginalnych części zamiennych i akcesoriów. Ponadto, zwrócić się do warsztatów można nie tylko do naprawy, ale i do regularnego przeprowadzania przeglądów i konserwacji. Wtedy twój skuter będzie sprawnie działać przez dłuższy czas i nie złamie w jakimś nieoczekiwanym momencie.