Jak napisać strategię rozwoju

Dla pomyślnego dalszego rozwoju każda firma musi mieć odpowiednią strategię. Koncepcja ta zakłada zrozumienie priorytetów organizacji i umiejętność prawda określić kierunek, w którym zmierza firma. Posiadanie strategii rozwoju pozwala najlepszych decyzji w warunkach niedostatecznej informacji i szybko zmieniającym się, konkurencyjnym.

Instrukcja

1
Określ główny cel, którym powinny być podporządkowane wszystkie inne cele firmy. Nie należy przydzielać jako priorytet zwiększenie zysków organizacji. Taki cel, nie mająca na celu zabezpieczenie interesów konsumenta, będzie bezproduktywne i pozbawione sensu. Głównym zadaniem firmy jest wskazane, aby zrobić najbardziej pełne zaspokojenie potrzeb innych ludzi w produktach i usługach twojej firmy.
2
Przygotowując dokument, rozbić cele działalności spółki na okres, biorąc pod uwagę krótkoterminową i długoterminową perspektywę. Najbliższe cele powinny wpisywać się w ogólną strategię, uzupełnienia i sprecyzowania jej.
3
Przy sporządzaniu strategii rozwoju należy pamiętać opinii zespołu menedżerów, odpowiedzialnych za poszczególne odcinki pracy. Poproś liderów wyrazić swoje przemyślenia na temat ich wizji perspektyw firmy. To pomoże określić wektor, który można będzie przyjąć za podstawę strategii.
4
Postaraj się również przyciągnąć do sporządzania strategii rozwoju innych pracowników firmy, w szczególności tych z nich, którzy nie posiadają formalnych, a ważny autorytet w zespole. Wykorzystaj potencjał pracowników kreatywnych, odpowiedzialnych za rozwój nowych produktów i metod promowania produktów i usług na rynek.
5
Poproś uczestników, przygotowanie strategicznego dokumentu pisemnie odpowiedzieć na pytania, odzwierciedlając następujące istotne kwestie: dlaczego istnieje firma; co jest dla niej wartości, jakimi zasadami ona kieruje się w działalności; jaki jest ostateczny cel działalności; że chcesz firmy, aby rozwiązać zadania, jakie są potrzeby w zasobach.
6
Обобщите wyniki ankiety i podać strategię firmy w postaci streszczeń, bardzo jasno i konkretnie odzwierciedlających najważniejsze chwile przyszłego rozwoju. Przygotowany dokument z pewnością doprowadzić do wszystkich członków zespołu. Strategia powinna stać się podstawowym dokumentem, swoistym punktem odniesienia dla każdego pracownika firmy.