Jak napisać prośbę biznesową

List służbowy (biznesowa uprzejmie) odnosi się do swoich dokumentów. Aby skomponować pełnowartościowe list, należy posiadać wystarczające informacje, dobrze wiedzieć podświetlana w liście pytanie.

Instrukcja

1
Przystępując do pisanie listu służbowego, sprecyzuj cel prośby i koło kwestii wymagających rozstrzygnięcia. Poznaj akty prawne, dokumenty prawne, regulujące zasady rozwiązywania takich problemów. Jeśli będziesz wiedział aktów prawnych-regulacje, to bardziej inteligentnie można sformułować wniosek, wybrać odpowiedni odbiorca do jej wykonania. Pamiętaj, że podróż służbowa, biznes dokument ma na celu przekonać, zachęcić do działania. Oznacza to, że musi on być na tyle аргументирован, a jego sformułowania w prawnym zakresie – bez zarzutu.
2
Postaraj się w pełni, ale krótko i jasno przedstawić wszystkie informacje, które są potrzebne do rozwiązania interesującego cię zapytania. Niekompletność informacji, często rodzi się w korespondencji z запрашиванием brakujących informacji, wciągająca rozwiązanie problemu. Każde słowo listu służbowego musi ponosić znaczenie. Wyeliminuj zbędne szczegóły i powtórzenia. Dla zaznaczenia rzeczywistości maile, ułatwienia percepcji informacji, zacznij dokument z referowania istoty prośby. W drugiej części listu аргументируйте jej, подкрепите обоснованиями. Użyj odporne фразеологические obroty, podjęte w korespondencji biznesowej. Na przykład: „Prosimy o wykorzystanie możliwości…”, „zgodnie z osiągniętym porozumieniem…” itp. należy Unikać w jednym zdaniu тавтологии, użycia słów single-root.
3
Zazwyczaj służbowe dokumenty wykonane są na papierze firmowym organizacji, zawierających odpowiednie dane (logo, kod organizacji, jej nazwa, dane referencyjne, REGON osoby prawnej, numer dokumentu, data, itp.). Adresatem mogą być osoby fizyczne, urzędnicy lub organizacji. W razie potrzeby podaje się adres pocztowy, zgodnie z sekwencją, która jest zainstalowana przepisami-Mail federacji ROSYJSKIEJ. Adresuje list do urzędnika, jego inicjały podać przed nazwiskiem. Nazwa organizacji napisane w mianowniku, stanowisko adresata – w дательном.
4
Kończąc list służbowy, wprowadź pełną nazwę stanowiska osoby podpisującej dokumenty (jeżeli wniosek nie znajdziesz na oficjalnym papierze firmowym organizacji) lub skrócony (w urządzonym na formularzu). Włącz podpis z jej szczegółami.