Jak naliczyć zaliczkę

Wypłaty pieniężne roboczym powinny naliczane i wypłacane 2 razy w miesiącu. Jeśli w twojej firmie tak się nie dzieje, to jest to bezpośrednie naruszenie prawa pracy. Dlatego, zaliczkę należy naliczyć. Można to zrobić na różne sposoby.

Instrukcja

1
Naliczane co miesiąc ustaloną kwotę zaliczki dla wszystkich pracowników. W tym schemacie, na koniec miesiąca trzeba obliczyć pozostałą kwotę, dodać do niej premię i nagrody pieniężne, odjąć kwotę podatku i dodać kwotę powiatu współczynnika.
2
Zaliczka nie może przekroczyć połowy stawki taryfowej danego pracownika. Dlatego można naliczyć połowę taryfowej stawki za ostatni miesiąc. W konsekwencji, kwota zaliczki każdej indywidualnej pracy będzie inny. Pod koniec miesiąca, obliczyć pozostałą kwotę, dodać premię i nagrody pieniężne, kwotę powiatu współczynnika i od otrzymanej sumy odjąć kwotę podatku za cały miesiąc.
3
Można obliczyć i na trzecim schemacie. Do tego trzeba naliczyć zaliczkę w wysokości połowy wynagrodzenia, dodać kwotę powiatu współczynnika za połowę miesiąca i odjąć kwotę podatku za połowę miesiąca. Przy obliczaniu wynagrodzenia, należy postąpić w podobny sposób. Tylko w takim przypadku należy najpierw dodać do otrzymanej kwoty nagrody pieniężne i nagrody. Tylko wtedy odliczyć kwotę podatku.
4
Jeżeli pracownik złożył podanie o przygotowaniu dodatkowego zaliczki, można go pobierać, jeśli kwota za wcześniej przepracowane dni, z uwzględnieniem już otrzymanej zaliczki i potrąceniu podatku, pozwala to zrobić.