Jak zrezygnować z udziału w приватизированной mieszkaniu
Prywatyzacja mieszkań w szeregu przypadków się dzieje z realizacją wspólnej własności na członków rodziny. Udział w prawie do nieruchomości tworzą znaczne niedogodności dla właścicieli mieszkań, ponieważ udział nie przywiązuje się do pewnych kwadratowym metry i zaznaczyć ją w naturze jest możliwe tylko w prywatnej posesji. Czasami lepiej zrezygnować z jego części na rzecz innego członka rodziny lub osoby trzeciej. W takich przypadkach wydawane jest jakaś odpowiednia transakcja zbycia – darowizna, sprzedaż.
Trzeba
- – dowód własności;
- – umowa prywatyzacji;
- – paszport techniczny;
- – wyciągu z rejestru domu.
Instrukcja
1
Zbierz pakiet dokumentów prawnych na mieszkanie. Oprócz świadectwa własności i umowy przekazania nieruchomości przy prywatyzacji, konieczna paszport techniczny. Zamów go w rejonowym WIT. Weź w meldunkowym wyciąg z brownie książki o obecności zarejestrowanych w tym mieszkaniu osób.
2
Jeśli chcesz spędzić zbycia swoich udziałów na rzecz bliskiego krewnego, ma sens zawarcia umowy darowizny. Zgodnie z obowiązującym prawem, w takim przypadku obdarowany będzie zwolniony od płacenia podatku. Ta forma przeniesienia własności korzystne i dawcy, ponieważ pozwala uniknąć później składania deklaracji, co byłoby nieuniknione w przypadku sprzedaży udziału w nieruchomości.
3
Sporządź umowę darowizny w formie pisemnej. W ustawie nie ma roszczenie o obowiązkowej formie aktu notarialnego oświadczenia tej transakcji. Jednak dowód przez notariusza podpisów obu stron nie jest zbędny.
4
Podczas zamiar sprzedać swoje udziały po cenie rynkowej należy zapewnić prawo pierwszeństwa do zakupu innych właścicieli tego mieszkania. Aby to zrobić, należy wysłać własne skrzynki e-maile z informacją do każdego сособственнику. W liście zapisz swój zamiar sprzedać działkę, wprowadź cenę i swój adres zwrotny, na który w ciągu miesiąca można wysłać zgodę na zakup.
5
Po upływie tego terminu i braku zgody można sprzedawać udziały innej osobie. Umowa kupna-sprzedaży dokonuje się w prostej formie pisemnej i podpisany przez obie strony transakcji. Notarialna forma oświadczenia nie jest wymagane. Przesuń wszystkie obliczenia pieniężne na podstawie umowy.
6
W każdym wydaniu przeniesienia własności podpisaną umowę należy zarejestrować w powiatowym wydziale ЕГРП w siedzibie nieruchomości. Przy składaniu dokumentów należy obecność obu stron transakcji z dokumentami, organizacje tożsamości (paszport). Podaj umowy do rejestracji wraz z pełnym pakietem dokumentów prawnych. Zapłać opłatę drogowa na госрегисрацию. Miesiąc później przejście prawa własności na udział w mieszkaniu będzie zarejestrowany.