Jak zmienić listę normatywnej literatury
Do pisania zajęć i prac dyplomowych z wielu dyscyplin akademickich wymaga listy normatywnej literatury. Może być podświetlony w oddzielnym wykazie lub stać się częścią wspólnego. W drugim przypadku jest umieszczony w górnej części listy, niezależnie od wybranej kolejności tytułów. Lista normatywnej literatury zawiera nazwy ustaw i innych aktów prawnych, przepisów, instrukcji, sanitarne i budowlane, normy itp.
Trzeba
- – tekst pracy;
- – wspólna lista literatury;
- – komputer z edytorem tekstu.
Instrukcja
1
Wybierz z ogólnej listy literatury pracy, odnoszące się do kategorii prawnych. Nie jest wykluczone, że wspólna lista będzie musiał uzupełnić. Dodać do niego nazwy niektórych aktów prawnych, mających bezpośredni związek z badanym problemie, nawet jeśli w pracy ich nie cytować. Jest to ważne, jeśli twój badanie może znaleźć zastosowanie w praktycznej działalności.
2
Podziel aktów prawnych według grup. Zrób listę przepisów. Na pierwszym miejscu stoi Konstytucja Federacji Rosyjskiej. W listach jej wskazują, że nie zawsze, ponieważ każda działalność w państwie musi być zgodna z ustawą. To jest rzeczą oczywistą. Ale wpisać jej najlepiej, jeśli dasz link lub cytat – to na pewno. Zrób listę międzynarodowe akty prawne. Rosyjskie przepisy podzielić na dwie grupy: federalne i regionalne. Pierwsze na liście znajdują się powyżej drugie. W osobnym liście przejdź do uchwały federalnych, regionalnych i lokalnych organów władzy. Ułóż je w kolejności, od krajowych do rejonowych i wiejskich.
3
Sporządź listę zasad i przepisów. Obejmuje СНиПы, СанПиНы, ГОСТы, Zasady bezpieczeństwa, instrukcje. Jeśli lista jest duży, można go podzielić na podgrupy, włączając w jedną СНиПы i СанПиНы, a w drugiej – instrukcje. Ostatnie ustaw od ogółu do szczegółu, czyli branżowe instrukcje powinny w częsci być powyżej przyjętych w danym przedsiębiorstwie. ГОСТы można wyodrębnić w osobną podgrupę.
4
Sporządź библиографическое opis każdego dokumentu. Czasami wymaga pełny opis, jednak w zdecydowanej większości przypadków można ograniczyć zwięzły, pomijając obecność ilustracji, kiedy i przez kogo zostały wprowadzone zmiany, itp. jeśli Jednak zmiany są ważne dla twojej pracy – wpisać wszystkie dane. Do opisów bibliograficznych Konstytucji określa, że jest to oficjalny tekst, kiedy on przyjęty i jakie wydanie użyłeś do swojej pracy. To samo dotyczy wszelkiego rodzaju regulaminów. Napisz jego numer, kto i kiedy przyjął, nazwa i dane bibliograficzne publikacji.
5
Opisz każdy ustawa. Określ, z jakiego jest liczba, numer, nazwę i numer zbioru, w którym jest on opublikowany, lub wydanie, których używasz. Dokładnie tak samo opisać i regionalne akty prawne, a także uchwały. W rozporządzeniach najpierw wprowadź nazwę, a następnie „rozporządzenie takiego organu”, dane o publikacji. Przy sporządzaniu opisów bibliograficznych instrukcji i przepisów, między innymi, określić, kim i kiedy są one zatwierdzone. Przy opisie Ciach i СанПиНов wprowadź numer i nazwę. Można podać również dane publikacji.
6
Przy sporządzaniu listy, należy użyć przyjętymi w bibliotece w rzeczywistości skrótów i znaków interpunkcyjnych. Wydawca pisze się w pełni, miasto – pierwszą literą, po której umieszcza się punkt. Tytuł zbioru jest oddzielona dwoma spiralne черточками. W celu podziału różnych punktów opisy umieszczone kreska. Konieczność korzystania z tych lub innych znaków regulowane przez normy.
7
Umieść dokumenty w odpowiedniej kolejności. W zasadzie, możliwy każdy rodzaj dopuszczalnej normami systematyzacji. Jednak w tym przypadku wewnątrz każdej grupy najbardziej dogodne położenie od ogółu do szczegółu.