Jak nauczyć pierwszej równiarka rozwiązywać zadania

U zdrowego sześcioletniego dziecka ma pojęcia o działaniach matematycznych. Jest to dość dobrze rozumie, co znaczy mniej więcej, i wie o konsekwencjach operacji dzielenia i odejmowania. Zadaniem rodziców jest pomóc первокласснику nie bać się matematyki i, w miarę możliwości, wzbudzać zainteresowanie zadań.

Instrukcja

1
Dziecko będzie z przyjemnością rozwiązać zadanie, jeśli ona emocjonalnie zabarwione i dotyczy go osobiście. Wymyśl przykład, w warunkach którego wspomina się bliskich первокласснику postacie: on sam i jego przyjaciele, bohaterowie ulubionych kreskówek czy gier. Tematem zadania może być hobby dziecka: sport, kosmos, gry komputerowe. Dobrze, jeśli zadanie będzie składać się z humorem – przykłady można znaleźć w „Задачнике” Grigorij Oster.
2
Naucz pierwszej równiarka rozumieć warunek zadania: że podane kroki, jakie dokonały się, co chcesz znaleźć. Poproś go, aby rozbić rozwiązania krok po kroku. Można zaproponować dziecku narysować mały schemat-ilustrację, aby obrazowo przedstawić sekwencję działań. Przydatny do tego celu użyć kolorowe żetony lub kije.
3
Zaproponuj dziecku samemu wymyślić zadania i rozwiąż je na przemian: jedno zadanie – dziecko, jeden pan. Jeśli pierwszy równiarka zaplątał się w warunkach, i zadanie okazało się prawidłowo – na przykład, w odpowiedzi wyszło liczba ujemna, nie karz i nie obrażaj dziecka. Wręcz przeciwnie, należy tę sytuację, aby dać mu wyobrażenie o innych dziedzinach matematyki.
4
Opowiedz mu o ujemnych liczbach i o tym, że odbywają się one tylko w starszych klasach. Wyjaśnij, że w sensie praktycznym -4 jabłka – to dług, który Wasia będzie musiał wrócić do mamy, i poproś, aby sporządzić zadanie tak, aby bohater jednak przypadły owoce.
5
Aby nie tworzyć u dziecka stereotypowego myślenia, pozwól go rozwiązywać nietypowe zadania na rozwój logiki. Mogą to być zadania-dowcipy, vintage, zadania itp. Pokaż mu, że u jednego przykładu mogą być różne rozwiązania. Poproś, aby samemu znaleźć odpowiedź na dwa sposoby. Staraj się kształtować u dziecka kreatywne podejście do rozwiązywania zadań.
Należy zwrócić uwagę
Bardzo ważne jest, aby nie wzbudzać w dziecku niechęć do matematyki руганью i nie obniżać poczucie własnej wartości oskarżeniami w бестолковости.