Jak złożyć meldunki
Домовая książka – dokument, w którym są przechowywane dane o właścicielach mieszkań i ludziach, którzy w nim na stałe lub czasowo określone. Prowadzić meldunki może jak zarządzająca mieszkaniowych fundusz organizacja, tak i właściciele pomieszczenia.
Instrukcja
1
Jeśli między właścicielem domu, mieszkania lub pokoju i zarządzanie organizacją jest odpowiednią umowę, to домовая książka będzie przechowywana właśnie w organizacji. Wtedy trzeba będzie tylko przyjść i zrobić swoje dane o rejestracji.
2
Jeśli takiej umowy nie ma, домовая książka powinna być u ciebie jak właściciela lokalu. Aby ją uzyskać, skontaktuj się z lokalnym oddziałem Federalnej służby migracyjnej. Tam należy złożyć wniosek o wydanie książki. Wynieść go ci pomoże pracownik FSM.
3
Przed wizytą zbierz wszystkie niezbędne dokumenty. Weź paszport lokalu mieszkalnego, a także dokument potwierdzający prawo własności do niego. Jeśli właściciel prywatnego domu, trzeba udokumentowane świadectwo o tym, że działka, na której stoi budynek, masz w nieruchomości lub w leasingu.
4
Zbierz paszporty wszystkich członków rodziny, którzy będą żyć z tobą, zrób kopie dokumentów. Jeśli żonaty lub zamężna, dołączyć akt małżeństwa.
5
Projekt brownie książki, którą można dostać lub kupić, ustala się załącznik do rozporządzenia w sprawie rejestracyjnym rachunkowości. Otwierając załącznik nr 11, sprawdź, czy prawidłowo podpisany nagłówek kolumny w książce. W „czapce” dokumentu powinny być podane numer domu i mieszkania, nazwy ulic i miejscowości.
6
W pierwszej części muszą zawierać informacje o właścicielach domu lub mieszkania – ich nazwiska, imiona, drugie imię, okres posiadania akcji lokalu mieszkalnego i jej rozmiar.
7
Druga część brownie książki zarezerwowane dla wpisów zarejestrowanych w pomieszczeniu ludzi. W pierwszej kolumnie należy umieścić imię i NAZWISKO oraz miejsce urodzenia. W drugim – data urodzenia. Następnie zaznaczcie o załączeniu do ewidencji, dane paszportu czy innego dokumentu tożsamości. W dwie ostatnie rubryki tabelaryczne adnotację o inscenizacji i wycofaniu z rejestracji w miejscu zamieszkania. W obu przypadkach jest umieszczona data.