Jak zbudować каракат
Do poruszania się w trudnym zaśnieżonych odcinkach Rosji został zaprojektowany каракат (samochód terenowy, skuter itp.) Pierwsze wzmianki o nim było w czasopiśmie „Modeler Konstruktor” i nazwano urządzenie „Harfa” konstruktora W. Лаухина. Jest to bardzo prosty i niezawodny pojazd, składające się zaledwie z sześciu części: silnik, rama, tylny most, koła plus narta do śniegu, drążek kierowniczy drążek kierownica. W nim po raz pierwszy zostały zastosowane kamery niskiego ciśnienia, a nie znajomy pneumatyka z bieżnikiem.
Trzeba
- – rura stalowa 25х25х1 mm;
- – rura stalowa 32х2 mm;
- – z brązu tuleje;
- – rura stalowa 40х25х1 mm;
- – silnik T-200;
- – filtr paliwa мотоциклетный zbiornik 20 l;
- – stalowa płyta o grubości 3 mm;
- – stalowa pasek o grubości 3 mm;
- – samochodowe półosi (2 szt.);
- – samochodowy różnicowy;
- – kamery od przyczepy Do-700;
- – sklejka (10 mm);
- – aluminiowe ложементы;
- – taśma transportowa (8 mm);
- – obudowy łożysk półosi napędowych;
- – taśmowy hamulec;
- – stalowe pręty;
- – rura stalowa dla strony;
- – dźwigni;
- – śruby na 10 i 12 mm;
- – fotel.
Instrukcja
1
Przygotuj ramę z rur stalowych o przekroju kwadratowym 25 x 25 mm, grubość ścianki 1 mm. Podłącz górne i dolne podłużnice barem kierowniczego tuleją i подкосом.
2
Zrób kierownicy tulei z rury stalowej o średnicy 32 mm i grubości ścianki 2 mm. Nałożyć na jej koniec magazynka, w które wcisnąć łożyska ślizgowe – tuleje z brązu.
3
Umieścić go szafie, wykonaną z odcinka rury o przekroju kwadratowym 25 x 25 mm do pierwszej obwodzie na dolnych podłużnicach i do miejsca, gdzie górne podłużnice połączone z oczkiem rurą. Stresuje się węzeł dwoma metalowymi косынками, tak jak on przeżywa największe obciążenia udarowe.
4
Weź rurę o przekroju prostokątnym 40 x 25 mm. umieścić go jej do rurze poprzecznej na górnej ramie i do drugiej obwodzie, znajdującego się na dolnych podłużnicach.
5
Zrób na stojaku i подкосе płytkę i kącik do mocowania silnika. Weź ceowniki, zrób w nim rowkiem pod śruby regulacyjne i umieść go na stalowej o grubości 3 mm, który umieścić go wstępnie do dolnych podłużnic.
6
Użyj zbiornik paliwa o pojemności 20 l należy Zainstalować go na podłużnej rury.
7
Zrób obudowa tylnego mostu z rur stalowych o przekroju 25 x 25 mm. Najpierw ugotować prawą i lewą piramidy. Następnie połącz je z dołu stalowy pasek o grubości 3 mm i z góry cięciami prostokątnych rur 25 x 25 mm.
8
Вварите na szczycie piramidy obudowy łożysk półosi samochodowych, do podłoży umieścić go stalowe pasy, których grubość 3 mm. Zainstaluj między nimi samochodowy różnicowy, który chcesz modyfikować – ustawić docelową koło zębate, które łączyć z wiodącą na silniku łańcuchem (krok 15,9). Również umieścić taśmowy hamulec i osłona domowej roboty.
9
Połącz rama i tylny most w czterech miejscach – w dwóch górnych i dwóch dolnych. Ponadto, ciągnąć je trzema śrubami na 12 – jednym ramę i pierwsze połączenie mostu, pozostałe tuleje i podłużnice.
10
Przygotuj koła rysia z kamer od przyczepy Do ciągnika-700 i 10 milimetrowej sklejki. Oś zrób ze stali, ложементы z aluminium. Kamery należy dołączyć резинотканевыми pasy o grubości 8 mm, wykonanymi z taśmy transportowej.
11
Zrób średnica dysków zewnętrznych nieco więcej wewnętrznych, to da możliwość kierowcy czuć się pewnie podczas jazdy na stokach. Do mocowania kół do półosi użyj pięć śrub na 10.
12
Zrób kierownicy sztangę z pręta stalowego. Musi mieć miejsce na stronie, szyjki do zabudowy łożysk ślizgowych, podkładkę oporową i oś na końcu.
13
Przygotuj kierownica z rury stalowej. Umieścić go w centrum pod kątem 30 stopni tuleję z dwoma otworami: przelotowy dla контрящего do lutowania i głuchy do góry drążka kierowniczego. Zaznacz na nim uchwytu od motoroweru.
14
Ustaw siedzenie na wierzchu silnika na wyższych podłużnicach.