Jak wyczyścić czujnik biegu jałowego

Zablokowanie kanału czujnika biegu jałowego jest przyczyną zmniejszenia wolnego skoku tłoczyska tego czujnika. A to z kolei staje się przyczyną niestabilnych obrotów biegu jałowego, powolnego spadku obrotów przy gwałtownym odrzuceniu gazu, gwałtownego spadku obrotów po włączeniu klimatyzacji, powolnego rozpędzania silnika. Rozwiązanie – przeczyścić czujnik biegu jałowego.

Trzeba

  • – wkrętak;
  • – klucze i typu Torx;
  • – płyn do czyszczenia gaźników;
  • – niestrzępiącą się ściereczkę

Instrukcja

1
W pracy spędzasz na zagłuszonym samochodzie z wyblakłym silnikiem. Zdejmij przewód łączący filtr powietrza i pokrywę przepustnicy. Do tego, jak zwykle, odkręcić dwie opaski. Kierownica powietrza zdjąć w całości, aby nie мешался w dalszych działaniach. Odłączyć przewód odpowietrzania skrzyni korbowej.
2
Zdejmij pokrywę przepustnicy. Najczęściej jest ona też jest mocowana za pomocą klamry, ale dostęp do niego jest utrudniony. Ponadto, jego montaż może być wykonany za pomocą śrub, do których dostęp jest też daleko nie jest wolny. Z góry przygotować kilka wkrętaków o różnych długościach. W celu ułatwienia dostępu spróbuj usunąć przeszkadzające szczegóły.
3
Czyszczenie przeprowadzać jak najdokładniej. Rozpyl płyn do czyszczenia gaźników na zamkniętą przepustnicę. Większość sprayu z takim składem dają potężny strumień i mają sztuczną mieszankę w różne strony. Dlatego uważaj, aby nie rozlać żadnych części.
4
Wyczyść przepustnicę, wykorzystując do tego, niestrzępiącą się ściereczkę. Po tym ponownie nałożyć preparat na przepustnicę i ściany komory i przetrzeć ponownie. Operację powtarzaj, dopóki nie osiągniecie wymaganej czystości наддроссельного przestrzeni.
5
Powoli obracając sektor gazu otwórz przepustnicę. W otwartym przestrzeń również wyczyścić wyżej metodą. Tutaj należy działać jeszcze ostrożnie – brud w żadnym wypadku nie może dostać się do kolektora dolotowego. Zapewnij, aby przepustnica odwróciła lekko i bez zacięć, a zamykają szczelnie.
6
Odłącz złącze przewodów od czujnika biegu jałowego. Odkręcając kluczem śruby mocujące i zdejmij czujnik biegu jałowego. Jego elementy złączne, zazwyczaj zawiera gumowy pierścień uszczelniający małych rozmiarów, które łatwo zgubić. W pozycji otwartej przepustnicy wyłączyć otwór kanału powietrznego ściereczką i oczyścić wszystkie części do połysku, nie zapominając o swoje miejsce regulatora.
7
Tym samym czyszczenia gaźników wyczyścić czujnik, uważając, aby nie przesunąć przypadkowy ruch jego zapas. Na koniec wytrzyj pokrywę przepustnicy i zainstaluj wszystkie wyjęte części. Jeśli podczas czyszczenia czujnika nastąpiło przesunięcie go tłoczyska, przesuń jego regulację.