Jak podłączyć dodatkowy obrotomierz

W niektórych wersjach wyposażenia samochodów nie jest przewidziana obecność zatrudnienia obrotomierza. Jest to urządzenie bardzo przydatne kierowcy, tak jak pokazuje prędkość obrotową silnika w danym momencie. Jeśli w twoim samochodzie nie ma go lub personel urządzenie nie podoba, to można podłączyć dodatkowy.

Trzeba

  • – nowy zewnętrzny obrotomierz;
  • – wkrętaki;
  • – nóż;
  • – przewody;
  • – lutownica;
  • – klucze.

Instrukcja

1
Odwiedź najbliższy sklep części samochodowych. Można tam znaleźć duży wybór pomocniczych тахометров. Wybierz ten przyrząd, który najlepiej nadaje się do kabinie maszyny. Warto też zwrócić uwagę na obecność czerwonej lampki, która zapala się w momencie, gdy obroty silnika osiągają wartości.
2
Przeczytaj uważnie instrukcję obsługi, która jest dołączona do zakupionego тахометру. Jeśli zakupiłeś najbardziej prosty model, to można ją podłączyć za pomocą wtyczki, która jest włożona do gniazdka zapalniczki samochodowej. Taka obrotomierz mierzy różnicę w napięciu prądu i tłumaczy ją w obroty silnika. Można przylutować przewody obrotomierza bezpośrednio do przewodów do gniazda zapalniczki, aby osiągnąć najmniejszą błędu podczas pracy.
3
Wyjąć klocek z gniazda zapalniczki, wstępnie обесточив pokładowej systemu zasilania. Do tego trzeba zdjąć ujemny zacisk z akumulatora. Zrób małe nacięcia na przewodach i zdjąć część izolacji.
4
Lutowania czerwony przewód do czerwonego, a niebieski do czarnego. Zamiast czarnego lub niebieskiego może być brązowy. Wszystkie połączenia starannie заизолируйте i ułożyć tak, aby nie stykały się ze sobą.
5
Jeśli chcesz dotrzeć do największej dokładności, to należy przeprowadzić pełną instalację obrotomierza. Wybierz na торпеде miejsce, na którym można zamocować obudowę urządzenia. Delikatnie wywierć otwór na przewody. Torpedy najlepiej zdjąć.
6
Podłącz wiązkę przewodów przez wykonany w торпеде otwór. Najlepiej podłożyć gumową uszczelkę. Można ją zrobić z izolacji przewodów o dużym przekroju. Taka uszczelka zapobiega перетирание przewodów.
7
Zapoznaj się z okablowaniem. Czerwony przewód obrotomierza lutowania do plusa zapłonu, zielony – do wyjścia cewki zapłonowe, biały – do wielkości lub podświetleniu wskaźników, czarny – do masy. Należy zauważyć, że powyższe wyprowadzeń przewodów przybliżona. Ona może się różnić w zależności od modelu obrotomierza.
8
Zaznacz torpedę na miejsce. Задекорируйте zamontowany obrotomierz do swoich potrzeb. Sprawdź jego działanie.