• Kategorie: E-mail

Jak w programie Internet Explorer zapamiętaj hasło

Internet Explorer posiada funkcję autouzupełnianie, która pozwala użytkownikom zapisywać w pamięci przeglądarki często wpisywane informacje. Mogą to być adresy, loginy i hasła. Wypełniając jeden raz formularz wprowadzania danych, nie będziesz potem wydać na tę procedurę czas – wszystko, co zapisane, zostanie wprowadzona automatycznie. Zazwyczaj, IE sam ma zapamiętać hasło, ale jeśli z jakiegoś powodu okno zapisywania haseł się nie pojawi, należy ustawić funkcję ręcznie.

Trzeba

  • – dostęp do internetu;
  • – aplikacja Internet Explorer.

Instrukcja

1
W prawym górnym rogu okna programu Internet Explorer kliknij przycisk „Narzędzia”. W rozwijanym menu znajdź ostatni punkt, to się nazywa „opcje internetowe”.
2
W wyświetlonym oknie „opcje internetowe” znajdź zakładkę „Zawartość” i kliknij na nią.
3
W zakładce „spis Treści” przejdź do pozycji „Autouzupełnianie”. Obok tego miejsca znajduje się przycisk „Ustawienia”, kliknij ją.
4
Kiedy pojawi się okno „Ustawienia autouzupełniania”, należy zaznaczyć pola tych elementów, do których należy aktywować tę funkcję. W tym przypadku trzeba będzie włączyć automatyczne zapisywanie opcji „Nazwy użytkowników i hasła w formularzach”.
5
Zaznacz opcję ostatnią opcję „monituj przed zapisaniem hasła”. Funkcja ta pozwoli użytkownikowi na regulację zapisywanie każdego konkretnego hasła, które on wprowadza, w wygodnym formacie wyskakującego okna.
6
Kliknij przycisk „Ok” w zakładce „Ustawienia autouzupełniania”, a następnie jeszcze raz „Ok” w oknie „opcje internetowe”. Teraz ustawienia aktywowane, i odtąd twoja przeglądarka będzie wpisywać hasła samodzielnie, jak tylko kliknąć myszką w kształcie „Login i hasło”.
Należy zwrócić uwagę
Jeśli komputer jest używany przez kilka osób, ale przy tym masz swoje konto ze znanym tylko hasłem, wtedy automatycznie wypełnione dane są niedostępne dla innych użytkowników.

Jeśli nie masz pewności, że do komputera masz dostęp tylko ty, nie warto korzystać z funkcji zapamiętywania haseł i loginów. W przeciwnym wypadku dane osobowe użytkownika mogą być w rękach obcych.

Porada
Jeśli chcesz usunąć zapisanego hasła na stronie logowania kliknij dwa razy myszką w pole logowania. Wyświetlą się wszystkie dostępne w pamięci przeglądarki logowania. Klawiszami strzałek wybierz nazwę użytkownika, który chcesz usunąć, i gdy wymagany login zostanie aktywowany, naciśnij delete. Otworzy się okno z potwierdzeniem usunięcia loginu i hasła. Potwierdź usunięcie.