Jak usunąć powietrze w дизеле
Powodem dostawania się powietrza do pompy WTRYSKOWEJ silnika diesla wiele i wszystkie one, tak czy inaczej, związane z wiekiem samochodu. Objawy ssania powietrza – po uruchomieniu silnik zaczyna pracować nierówno i nie reaguje na pedał gazu. Z czasem bieganie staje się coraz bardziej trudne, podczas gdy diesel nie przestaje ekscytować w ogóle.
Trzeba
- – plastikowy pojemnik na 3-5 litrów;
- – dwa дюритовых węża o długości około 1 m, równych średnicy przewodów giętkich do przodu i do tyłu podajnika paliwa;
- – dwie opaski na węże
Instrukcja
1
Wszystkie prace dotyczące usuwania powietrza zacznij od starannego czyszczenia i mycia pompa WTRYSKOWA, węży przodu i do tyłu podajnika paliwa, miejsc połączeń pompy paliwa z autostrad. Najmniejszy obcym cząstka w przypadku dostania się do paliwowy może prowadzić do przykrych konsekwencji.
2
W celu usunięcia powietrza z pompy WTRYSKOWEJ odłącz węże do przodu i do tyłu podajnika paliwa i ustaw wstępnie gotowane дюритовые węże. Pojemnik napełnić olejem napędowym. Przewody zabezpieczyć obejmami na przyłączach rurowych, wolny koniec węża bezpośredniego podawania zanurzyć w pojemniku, i podjąć działania, żeby nie wyskoczył z niej w żadnym wypadku.
3
Umieść pojemnik powyżej poziomu pompa WTRYSKOWA. Na отмытом i oczyszczonym z zanieczyszczeń pompie wtryskowej odkręcić śrubę złączki powrotnym i przez ten króciec takiego wała powietrze do pojawienia się paliwa. Zawiń открученный śrubę i uruchom silnik na 5 minut w celu pełnego usunięcia powietrza. Odsysanie powietrza przeprowadzić za pomocą strzykawki, pompy próżniowej lub innej dostępnej metody.
4
Aby pozbyć powietrze w inny sposób umieść plastikowy pojemnik z соляркой powyżej poziomu pompy paliwa. Zdejmij z niego wąż bezpośredniego podawania i spuścić paliwo, w ten sam sposób, jak podczas transfuzji cieczy z jednego zbiornika do drugiego. Jak tylko strumień oleju napędowego zamieni się w pewność strumienia, należy zainstalować go z powrotem i dokręcić nową opaską.
5
Następnie odkręć śrubę króćce powrotnym, i przez otwarte przyłącze powietrza odsuwając się sam pod wpływem сифонного efektu. Uruchom diesel na 5 minut do całkowitego usunięcia powietrza z pompy WTRYSKOWEJ. Przez pół godziny wykonaj ponowne uruchomienie w tym samym czasie.
6
Aby wyeliminować zasysanie powietrza w przyszłości sprawdzić szczelność przewodów paliwowych i niezawodność ich ciągnięcia przy pomocy obejm, stan rurek paliwowych, uszczelka filtra paliwa, szczelność ręcznego lub mechanicznego pompy zasilającej układu paliwowego, szczelność uszczelnienia wału napędowego, osi dźwigni sterowania i pokrywy pompy WTRYSKOWEJ. Po zidentyfikowaniu miejsca ewentualnego ssania powietrza, wymienić uszkodzone części.