Jak sprawdzić stukanie w silniku
Właściciel samochodu często słyszy obce jakieś stuki i hałasy, których pojawienie się świadczy o jakichkolwiek problemach w pracy najważniejszych podzespołów i zespołów maszyny. Często pukać powstają z powodu awarii silnika, ponieważ urządzenie w trakcie eksploatacji auto jest narażony na znaczne obciążenie.
Instrukcja
1
Aby określić stukanie w silniku, uruchom silnik samochodu, zwracając na jego zachowanie maksymalną uwagę. Zobacz, trzęsie czy sam agregat, w jaki sposób odbywa się ciśnienie oleju, i jeśli przyczyny obcych dźwięków trudno jest określić, wyłącz silnik i przejść do kolejnych etapów weryfikacji. Najpierw należy dokładnie sprawdzić skrzyni i poduszki silnika samochodu, nie dotyczą tego, czy wiszące elementy urządzenia żadnych innych części, znajdujących się pod maską.
2
Gdy nie obserwujemy wyraźnego powodu obcego pukania, wybierz silnik po odłączeniu od świec układ zapłonowy. W przypadku, gdy wyraźnie usłyszeli stukanie w silniku, takie dźwięki mogą świadczyć o problemach w tłokowa części, awaria „spódnice” tłoka, nadmiernego przegrzania silnika. Sprawdź funkcjonalność danych części samochodu, a jeśli pozostają one nienaruszone, zbadaj stan korbowodu, tak jak często nieprzyjemne скрипящие dźwięki powstają z powodu переломленного palca korbowodu, albo jego obluzowania i tarcia o cylinder.
3
Sprawdź ciśnienie oleju, ponieważ spadek tego wskaźnika pośrednio wskazuje na takie przyczyny stukania silnika, jak uszkodzenia korbowodu lub panewek głównych. Jeśli nie widać uszkodzeń, należy dokładnie sprawdzić układ rozrządu, i w przypadku wykrycia nieprzyjemnych dźwięków, раздающихся podczas obracania stojana, rozbieraj sam silnik maszyny. Natychmiast wyłączyć zapłon, delikatnie wyjmuj świece, przepuścić silnik, zmuszając go obracać się na wirniku. W sytuacji, gdy po tej manipulacji беспокоивших was wcześniej obcych dźwięków już nie występuje, sprawdź поршневую i шатунную część silnika, ponieważ problem jest w ich usterki.
4
Po fakcie kontynuować nieprzyjemnych dźwięków dokładnie określić przyczynę uderzeń jest możliwe tylko w przypadku analizowania silnika, więc rozbieraj silnik na części, a eksperci zalecają dodatkowo posłuchać, jak pracuje sam agregat. Obserwując zbyt głośny dźwięk w momencie włączenia zapłonu, ledwo zauważalny rytmiczny hałas, silne lub słabe drżenie samego silnika, zwrócić się do warsztatu, tak jak w skomplikowanym przypadku przyczynę problemów będzie w stanie określić tylko profesjonalista. Problem w tej sytuacji może być przerwy w „spódnicy” tłoka, uszkodzenia wkładki lub górnej tulejki korbowodu, a także uszkodzenia „palca”.