Jak sprawdzić ciśnienie w układzie paliwowym

Jednym z istotnych parametrów układu paliwowego samochodu jest ciśnienie. Ta cecha określa właściwości dynamiczne i ekonomiczne pojazdu. W przypadku określonych objawów, należy przeprowadzić odpowiednią diagnostykę układu paliwowego, a w razie potrzeby – wymianę filtra paliwa i pompy.

Trzeba

  • – manometr;
  • – przejściowy urządzenie;
  • – wąż wysokiego ciśnienia.

Instrukcja

1
Zaśnijcie to do siebie, że istnieje różnica między ciśnieniem w układzie paliwowym i ciśnienie pompy paliwa. Normalne ciśnienie w układzie paliwowym wynosi 2,1-2,8 kg/cm kw W niektórych markach samochodów wartości mogą różnić się od podanych parametrów w górę. A oto ciśnienie pompy paliwa jest znacznie większy i wynosi 4,0-6,0 kg/cm kwadratowych.
2
Użyj do pomiaru ciśnienia paliwa pompy manometr, podłączając go po filtra paliwa. Połączenie wykonać poprzez przejściowy urządzenie. Z drugiej strony na adapter załóż бензостойкий wąż, przeznaczony na wysokie ciśnienie, mocując go za pomocą opaski.
3
W przypadku niektórych marek samochodów, gdzie nie są używane opaski, a gwintowane połączenia, użyj śruba drążona odpowiedniego rozmiaru, który będzie służyć adapterem. Wkręcić śrubę w filtr paliwa i podłączyć manometr. W niektórych przypadkach trzeba będzie podłączyć manometr do wtryskiwaczu zimnego silnika, a nie do filtra.
4
Próbę ciśnienia w układzie paliwowym, jeśli pojawiają się trudności w uruchomieniu silnika za pierwszym razem. Taki objaw może świadczyć o pogorszeniu się właściwości blokujących zaworu regulacyjnego lub zaworu zwrotnego pompy.
5
Próbę zmiany ciśnienia w układzie paliwowym, z uwzględnieniem czasu. Należy zainstalować manometr, uruchom silnik, a następnie wyłącz go i wyjmij stan urządzenia przez godzinę, dwie godziny, a także po całkowitym ostygnięciu silnika. Jeśli zobaczysz, że ciśnienie w układzie paliwowym wzrosła, a po osiągnięciu wartości około 2 kg/cm kwadratowych ustabilizowała bieg jałowy, można przyjąć stratę wtryskiwaczami szczelności.
Należy zwrócić uwagę
Jeśli masz w samochodzie инжекторной systemu wyposażonego w elektroniczny czujnik ciśnienia w układzie paliwowym, zrób odczyt kodów samodiagnozy. To ułatwia przeprowadzenie pomiarów, a w niektórych przypadkach nawet pozwala obejść się bez nich.