Jak rozwiązać tag
„Piętnastki” – to gra logiczna, której celem jest złożyć w kwadrat корбочке cyfry-kostki od 1 do 15. Poruszać się można tylko w jednej płaszczyźnie.
Trzeba
- Tag
Instrukcja
1
Wymieszać cyfry w pudełku. W kwadratowej płaszczyzny wymiaru 4 na 4 powinno być piętnaście kostki z cyframi i jedno puste miejsce dla przemieszczeń. Staraj się nie pamiętać, że i dokąd przenieśli. Tak, gra jest naprawdę wydaje się ciekawa. Jeśli jesteś hazardzistą, oddaj tag dziecko na pięć minut. Wykona to zadanie w dobrej wierze.
2
Zacznij budować pierwszym rzędzie z kostki pod numerem 1. Uwolnij górne lewe pole i stopniowo przesuwaj się tam jednostkę. Na tym etapie nie ma znaczenia, jakie kostki przy tym masz odejdą w dolnym rzędzie, a które w górny. Ich rozmieszczenie będzie jeszcze nie raz się zmieniać, więc wszystkie próby składany dolny rząd mogą okazać się niepowodzeniem.
3
Wypełnij cały pierwszy rząd. Kostki 1, 2, 3 i 4 muszą być na swoich miejscach. Łódź jest taka sama, oczyść pole do interesujących cię kostki i, przesuwając sąsiadujące z nią cyfry, podnosić pożądany kawałek. Zbudować pierwszym rzędzie będzie to bardzo łatwe, bo masz dużą przestrzeń do poruszania się.
4
Wypełnij drugi rząd. Kostki 5, 6, 7 i 8, w taki sam sposób są ułożone od lewej do prawej. Jest to dość łatwe, bo przy sporządzaniu dwóch górnych rzędów położenie dolnych płytek nie jest brana pod uwagę. Droga każdej kostki może być dłuższa, bo masz już zajęty w górnym rzędzie. Przy grze na szybkość, na tym etapie należy obliczyć w jaki sposób będzie krótszy, i jak bardzo wpłynie na położenie innych żetonów.
5
Umieścić kostki 9 i 13 na swoje miejsca. Dalej nie poruszają się. Dla wszystkich ruchów użyj pozostałe sześć pozycji. To wystarczy, aby złożyć „piętnastki”.
6
Przesuń na swoje miejsca kostki 10, 11 i 12. Nie próbuj budować dolny rząd, jak zwykle, przy dobrej przesuwania kostki 10, 11, 12 pozostałe kostki wskoczą na swoje miejsca. Czasami mogą zdarzyć się sytuacje, że ostatnie dwie kostki 14 i 15 są odwrotnie.
Należy zwrócić uwagę
Istnieje wiele opcji dostosowania „pyatnashek”. Na przykład, zamiast 9 i 13 umieścić najpierw 9 i 11.
Porada
Gdy opodal prosta gra w berka, można spróbować grać na czas lub ilość ruchów.