Jak przyciągnąć klientów do biura podróży
Ludzi, wyjeżdżających za granicę, z każdym rokiem coraz więcej. I wielu z nich wolą jeździć samodzielnie, rezygnując z usług pośredników. Co w tej sytuacji robić wielu operatorów i agencji? Aktywnie przyciągać klientów, poszerzając zakres usług i podnoszenia ich jakości.
Instrukcja
1
Otwierając nowe biuro, wybrać dla niego najbardziej zatłoczonym miejscu. Popularne centrum handlowe, tętniący życiem deptak, na pierwszym piętrze biura, znajdującego się w pobliżu stacji metra i ma dogodny dojazd dla samochodów – to najbardziej udane wersje do otwarcia agencji. Nie zmuszajcie potencjalnych klientów szukać twoją firmę w zawiłości uliczek, zrób tak, aby oni sami zwrócili na nią uwagę. Zamów piękny szyld, zrób wygodny i najlepiej, prywatne wejście.
2
Stwórz ciekawą ofertę. Najbardziej popularne trasy компонуйте z bardziej rzadkich i ciekawych. Poszukaj „smak”, który „połknie” wytrawny turysta. Tworząc zarówno letnie, jak i zimowe wycieczki, nie zapominając o sezonem. Nie powinno być tymczasowych „spadki”.
3
Wydłużyć dzień pracy biura do 9, a nawet 10 godzin wieczornych. Wielu potencjalnym klientom łatwiej zajmować się zagadnieniami przyszłości wypoczynku po pracy. Być może właśnie w tych godzinach można zrobić większość dziennych sprzedaży.
4
Nie oszczędzaj na życzliwym i wyszkolenia personelu. Bierz się do pracy doświadczonych pracowników lub początkujących, zainteresowanych w tym, aby zrobić karierę właśnie w turystyce. Szkolić menedżerów, pracujących z klientami i zachęcanie ich dążenie do samodoskonalenia.
5
Zaplanuj kampanię reklamową. Zostawcie w spokoju bezpłatne czasopisma i nudne ulotki. Rób twórczej reklamy. Wydać własny magazyn jest tanio, zwłaszcza jeśli wybierzesz odpowiednich partnerów. Współpracować z dostawcami towarów i usług podobnego segmentu — kursy języków obcych, sklepy odzież i kosmetyki.
6
Nie oszczędzaj na materiałach wizualnych. Telewizory nadające promocyjne kurortów, liczne kolorowe ulotki, piękne plakaty na ścianach – przyszedłem do biura klient musi być zrobione romantyczną atmosferą dalekich wędrówek.
7
Zrób ciekawą stronę internetową. Opublikuj pamiętniki menedżerów odwiedzających promocyjne wycieczki, opinie klientów, informacje o krajach, hotelach, specyfiki różnych miast i listy atrakcji. Prawidłowo wykonana strona internetowa sprzedaje się sam – im więcej informacji zawiera, tym wyższa będzie jej pozycja w wyszukiwarkach. Przejdź do pracownika, który będzie odpowiedzialny za codzienne aktualizacje informacji, prowadzenia forum i szybko odpowiadać na pytania użytkowników serwisu.