Jak opisać zapach
Dość trudno jest ubrać w formę werbalną któreś zapach. Z punktu widzenia perfum klasyfikacji nie są wymyślone, przyjętej skali zapachów, jaka jest w celu określenia światła (długość fali) i dźwięku (zakres częstotliwości). Zapach – to zestaw cząsteczek, mieszanych w różnych odmianach, i opisać, a tym bardziej organizować go jest bardzo trudne. Dlatego marketingowe cechy utworu парфюмов – najczęściej tylko piękna koronka z przymiotników, splot który całkowicie można się nauczyć, mając duży zapas słów i doskonałym zobrazowaniem.
Instrukcja
1
Warunkowa klasyfikacja perfumeryjnych aromatów nadal jest stosowana. Jednak ona nie jest naukowa, a raczej artystyczna. Ten system nut, pożyczył z opisu muzyki. Każdy zapach składa się z trzech nut: początkowej nuty, nuty serca (серединная) i podstawowej nuty. Wszystkie razem stanowią „perfumeryjny akord”, przy tym są one nie brzmią jedna bez drugiej. Pierwszy nos postrzega początkową nutę smaku, a następnie przejawia się nuta serca, tylko po pewnym czasie zapach kończy nuty. Dlatego przy opisywaniu zapachów w katalogach i czasopismach używane te kilka zmiennych, które trzeba umieć rozszyfrować.
2
Aby poprawnie sformułować swoje preferencje w zapachach głównie opierać się na nutę serca. Właśnie ją będziesz czuć na swoim ciele na stałe, w przeciwieństwie do innych, które będą spotykać cię w początkowej nocie twoich perfum, a przed wejściem – na podstawowej. Człowiek jest w stanie rozpoznawać ponad 100 tysięcy zapachów, i ci, co mu bliskie, podobają się i sprawiają przyjemność, to najczęściej opisuje się, nie myśląc. Skontaktuj się z ładunkiem emocjonalnym. Należy określić zapach przez te uczucia, które on daje. Pojęcia „radość”, „sentyment”, „smutek”, „radość” lub „tosca” to pasuje i do парфюму. Ale to tylko zada kierunek.
3
Po opisie zapachu nie skąpić i na przymiotniki. Na przykład, „bogaty”, „gęsty”, „ciężki” opisują jeden zapach, a „zabawny”, „bezczelny”, „namiętny” będą już należy do zupełnie innego rodzaju duchów.
4
Skorzystaj porównawczymi словоформами. Zapach może powodować trwałe skojarzenie z jakimś przedmiotem czy zjawiskiem, przez które bardzo prosta dać rozszerzony opis. Na przykład, „młoda trawa pokryta poranną rosą”, „waniliowo-coli w bożonarodzeniowym глинтвейне” lub „świeży powiew słonego morza” itp.
5
I wreszcie, po re-telling smaku nie może obejść się bez dokładnych charakterystyk „wypełniaczy”. Dając kierunek kwiecistego парфюму, opisywać zapach przez nazwy kolorów i ich odcieni: róża, fiołek, konwalia, bez, narcyz, słodki, приторная, nasycenie itp. aromaty Owocowe łatwiej wyrazić poprzez nazwy owoców: gruszka, papaja, truskawka, mandarynka, śliwka, brzoskwinia itp. Bursztynowy odcienie charakteryzują się tak: wanilia, bergamotka, lawenda, kadzidło. aromaty drzewne, są one opisywane przez nuty bazy: paczula, drewno sandałowe, cedr, irys, mirt, różowy krzew.